کد خبر: ۸۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>اجتماعی>این چراغ‌های خیابانی قادر به تمایز دادن بین صدای تیراندازی از صداهای مشابه دیگر هستند.
به گزارش شفا آنلاین، این سیستم روشنایی قادر به تشخیص صدای تیراندازی از سر و صدای معمول شهری، محاسبه فاصله تقریبی تا محل تیراندازی، همچنین انتقال این اطلاعات به ماشین گشتی و سرویس نجات 911 آمریکا است.

این چراغ‌های خیابانی قادر به تمایز دادن بین صدای تیراندازی از صداهای مشابه دیگر هستند. برای مثال این سیستم به صدای آتش‌بازی یا صداخفه‌کن اتومبیل واکنش نشان نخواهد داد.

انتظار می‌رود این تکنولوژی جدید امکان دهد به طور قابل توجهی جرم و جنایت کاهش یابد. این نوآوری را در برخی از خیابان‌های نیویورک، واشنگتن، ساکرامنتو، سان فرانسیسکو و 86 شهر دیگر ایالات متحده آمریکا تست کرده‌اند.

به گفته مقامات سان‌فرانسیسکو حدود 50 درصد کاهش تعداد جرم و جنایات خیابانی با استفاده از سلاح گرم، ثبت شده است.

چراغ‌های هوشمند شرکت GE lighting به صورت سریالی تولید می‌شوند، اما عملکرد تشخیص صدای تیراندازی را ندارند. این چراغهای هوشمند به شبکه اطلاعات صنعتی متصل شده و برای نظارت بر وضعیت جاده‌ها و ترافیک، جمع‌آوری اطلاعات آب و هوا و تعیین تعداد جای خالی برای پارک استفاده می‌شوند.

گفتنی است، در چراغ‌های خیابانی جدید، فن‌آوری Shot Spotter به کار گرفته شده است.

سیستم مشابه را نظامیان برای تعیین جهت و فاصله از آتش دشمن استفاده می‌کنند. ساختار این سیستم شامل چند میکروفن بسیار حساس و برنامه کاربردی ویژه که محاسبات را براساس اطلاعات آکوستیک انجام می‌دهد، است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: