کد خبر: ۸۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
شفا آنلاین>سلامت>مدیر توسعه سامانه ابر سلامت از راه اندازی دو خدمت جدید این سامانه با عنوان ویکی سلامت و سیستم خدمات دهی سلامت مبتنی برمکان خبر داد و گفت: درتلاش هستیم این دو خدمت نیز به سامانه ابر سلامت اضافه شود.
به گزارش شفا آنلاین، ابر سلامت، سامانه ای هوشمند و مبتنی بر مدل خود مراقبتی است که تلاش می کند با تلفیق فناوری های نوین و دانش سلامت سبب بهبود کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی سالم را فراهم آورد. وبگاه ابر سلامت سال گذشته و نرم افزار اندرویدی آن فروردین امسال رونمایی شد و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.abresalamat.ir از خدمات آن بهره مند شوند.

بهزاد جلالی به خدمات مشاروه پزشکی از طریق وبگاه و نرم افزار اندرویدی این سامانه اشاره کرد و اظهارداشت: در 6 ماه امسال حدود 20 هزار مشاوره پزشکی به مردم ارایه شده است.


وی با بیان این که 162 پزشک درحوزه های مختلف در این سامانه مشغول ارایه مشاوره درمانی به مردم هستند، افزود: حدود 70 هزارکاربر از طریق اپلیکیشن و حدود 30 هزار کاربر از طریق وبگاه از خدمات این سامانه بهره می برند.

وی سامانه ابر سلامت را واسطه ای بین کاربران و پزشکان برای دریافت خدمات پزشکی اعلام و خاطرنشان کرد: هرکاربر می تواند صفحه خودش را در این سامانه تنظیم و با درج سه فاکتور فشار خون، قندخون و وزن از خدمات مشاوره ای بهره گیرد.

مدیر توسعه سامانه ابر سلامت با یادآوری این که توصیه های روزانه براساس این سه فاکتور برای کاربران ارسال می شود، تصریح کرد: کاربران می توانند سوالات خود را با پزشکان این سامانه در میان گذاشته و توصیه های لازم را دریافت کنند.

** ارسال توصیه های پیامکی پزشکی به کاربران

جلالی به راه اندازی سامانه پیامکی از چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: توصیه های پزشکی از طریق پیامک برای کاربران این سامانه ارسال می شود. بازخورد این پیامک ها نشان می دهد که مردم اقصی نقاط کشور حتی مناطق دور افتاده کشور از خدمات این سامانه استفاده های خوبی کرده اند.

وی ادامه داد: استقبال خوب مردم سبب شد تا ما شرایط را برای دریافت بهتر برای توصیه ها پزشکی فراهم کنیم. در این راستا وب سایت و اپلیکیشن راه اندازی شده تا خدمات پزشکی با کیفیت مناسب تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: پزشکی عمومی، روان شناسی و تغذیه بیشترین سوالات مردم را به خود اختصاص داده و سعی شده در این زمینه ها از مشاوران بیشتری استفاده شود تا مردم خدمات لازم را دریافت کنند.
مدیر توسعه سامانه ابر سلامت بر لزوم ضرورت حفظ حریم شخصی افراد در این سامانه تاکید کرد و گفت: حفظ موضوعات خصوصی کاربران بسیار مهم است و تمام نظارت بر روی این کار انجام می شود تا کوچک ترین مشکلی برای کاربران فراهم نشود.

** راه اندازی ویکی سلامت و سیستم خدمات دهی سلامت مبتنی بر مکان

جلالی، ویکی سلامت و سیستم خدمات دهی سلامت مبتنی بر مکان را دو خدمت جدید این سامانه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این دو خدمت نیز به سامانه ابر سلامت اضافه شود.
جلالی تاکید کرد: شهروندان با استفاده از این سیستم می توانند در هر نقطه از کشور تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها و داروخانه ها را بر روی نقشه مشاهده تا در اسرع وقت به آنها دسترسی پیدا کنند.

سامانه ابرسلامت، حاصل همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با همراهی و مساعدت دانشگاه های علوم پزشکی در حال ارایه مشاوره به مردم است.

دستاوردهای برخی از شرکت های دانش بنیان از جمله سامانه ابر سلامت در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که روز یکشنبه (26مهرماه) با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حدود هزار نفر از متصدیان و فعالان شرکتهای دانش بنیان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد به نمایش گذاشته شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: