کد خبر: ۸۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفا آنلاین>اجتماعی>تیمی از پژوهشگران و باستان شناسان انگلیسی با کمک جدیدترین تکنولوژی های موجود ، در حال بررسی و مطالعه کشتی باستانی 600 ساله ای هستند که احتمالا در جریان جنگ های صد ساله غرق شده است .
به گزارش شفا آنلاین،باستان شناسان انگلیسی با بهره گیری از جدیدترین روش های کاووش و تکنولوژی های روز دنیا و با کمک سیستم امواج صوتی زیر آب یا sonar ، سیستم های کنترل از راه دور ، پهپاد ها و مطالعات مبتنی بر سیستم سالیابی مطالعه قدمت محیط از روی حلقه های متشکله در چوب درختان  dendrochronology در حال بررسی محوطه باستانی زیر آب در رودخانه هامبل Hamble هستند که احتمال داده می شود یکی از چهار  کشتی سلطنتی پادشاه وقت انگلستان یعنی هنری پنجم  که در جریان جنگ های صد ساله  و در حدود 6 قرن پیش غرق شد ، در این محل قرار داشته باشد .

گفتنی است این محوطه در حدود 30 سال پیش توسط یک پژوهشگر  تاریخ دان به نام یان فریل Ian Friel کشف شده و بر اساس تصاویر هوائی و مدارک مستند ، مشخص شد که یک موج شکن متعلق به قرون وسطی در این منطقه وجود داشته است . کشتی سلطنتی مورد نظر باستان شناسان که روح مقدس یا Holy Ghost نام داشته ، دارای 200 نفر خدمه و ملوان بوده و قادر به حمل یکصد نفر سرباز اضافه نیز جهت جنگ بود و در زمان خود یک کشتی مجهز جنگی به شمار می رفت که دارای 7 عراده توپ ؛ کمان های بزرگ نیزه انداز ؛ تبرزین جنگی و سایر تجهیزات نظامی متناسب با دوره خود بود . 

یان فریل در این رابطه اعلام کرد : " کشتی روح مقدس در حداقل دو نبرد مهم دریائی از جنگ های صد ساله شرکت داشت و یکی از آن ها نبردی بود که منجر به باز شدن مسیر فتح و تصرف شمال فرانسه توسط انگلستان شد . "

در خاتمه لازم به توضیح است که این منطقه در نزدیکی محلی قرار دارد که در سال 1930 میلادی ، کشتی دریادار و فرماندهی ناوگان دریائی هنری پنجم به نام The Grace Dieu کشف شده است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: