کد خبر: ۸۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>اجتماعی>هکر نوجوان ایمیل شخصی رییس سازمان جاسوسی آمریکا 'سیا ' و وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: این اقدام برای حمایت از فلسطین و بی اعتبار کردن مقام های آمریکایی انجام شده است.
به گزارش شفا آنلاین،منابع خبری غربی از جمله رویترز پیشتر گزارش دادند ایمیل های شخصی 'جان برنان' John Brennan رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)و 'جی جانسون' وزیر امنیت داخلی آمریکا هک شده است.

طبق این گزارش یک دانش آموز دبیرستانی ادعا کرده است، توانسته اکانت شخصی رییس سیا «جان برنان» و دبیر امنیتی داخلی آمریکا «جه جانسونJeh Johnson» را هک کند. بنا به گفته هکر، ایمیل شخصی برنان حاوی اطلاعاتی حساس از جمله یک تقاضای 47 صفحه ای برای سوابق امنیتی فوق حساس است. وی همچنین مدعی است که به پیام های صوتی رییس سیا نیز گوش داده است.

البته رویترز به نقل از سیا گزارش داد که به رغم این هک تاکنون اطلاعات طبقه بندی شده درز پیدا نکرده است.

هکر خود را یک دانش آموز دبیرستانی آمریکایی غیر مسلمان معرفی کرده و انگیزه خود را مخالفت با سیاست خارجی آمریکا و نیز حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانسته است.

شبکه خبری سی.ان.ان نیز امروز سه شنبه در این زمینه گزارش داد: یک گروه که خود را CWA نامیده با انتشار یک پیام بر روی شبکه اجتماعی توییتر از هک شدن ایمیل های شخصی این دومقام ارشد آمریکایی خبر داد.

سی.ان.ان گفت:سن فردی که اقدام به هک کردن ایمیل شخصی وزیر امنیت داخلی آمریکا و رییس سیا که برروی سایت AOL بوده، زیر 22 سال گزارش می شود.

خبرنگار سی.ان.ان در مصاحبه ای ضبط شده که با این هکر نوجوان داشت؛ به نقل از وی گزارش داد: هک ایمیل شخصی رئیس سیا و وزیر امنیت داخلی آمریکا چندان دشوار نبود.

وی در پاسخ به این سوال که از یک تا 10 بار چقدر طول کشید تا این ایمیل ها هک شود،گفت :در همان بار اول ایمیل این افراد راهک کرده است.

هکر نوجوان آمریکایی همچنین به سی.ان.ان گفت که اطلاعاتی که درایمیل شخصی رئیس سیا بدست آورده شامل شماره امنیت ملی، طرح هایی دررابطه با عراق و سوریه که درباره آنها سخن گفته و هچنین برخی اطلاعات شخصی بود.

به گزارش سی.ان.ان این هکر نوجوان که به گفته این شبکه خبری گمان می رود 15سال سن داشته باشد، انگیزه خود از هک کردن ایمل های این دومقام آمریکایی را هم سیاسی و هم بی اعتبار (شرمسار) کردن آنها که به چه راحتی ایمیل آنها قابل هک شدن است، عنوان کرد.

سی.ان.ان گزارش داد: هنوز مشخص نیست که در نفوذ به ایمیل شخصی این افراد، چه اطلاعات طبقه بندی شده ای مورد تعرض قرار گرفته است.

سی.ان.ان به سهل انگاری مقامات آمریکایی در استفاده از ایمیل های شخصی همچون رسوایی ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا، که به راحتی از سوی هکرها قابل نفوذ هستند اشاره کرد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: ترفندی که هکرها برای نفوذ به ایمیل های شخصی مقامات ارشد آمریکایی به کار می برند، در هنگام دیدارهای عمومی است که بطور اتفاقی از آنها درمورد تاریخ تولد، کدپستی و برخی اطلاعاتی ساده شخصی سوال می شود که می تواند بعنوان گذرواژه ایمیل بکار روند. این موضوع دقیقا درمورد هک ایمیل شخصی سارا پیلین، معاون جان مک کین در جریان مبارزات انتخابات 2008 آمریکا که به شکست این دو انجامید، عملی شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: