کد خبر: ۸۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>تغذیه>پختن مواد غذايي با اندکي روغن مي‌تواند هم به غذاي شما رايحه ببخشد و هم چربي‌هاي سالم‌تري را به آن اضافه کند. فقط بايد مراقب باشيد که در اين کار افراط نکنيد.
به گزارش شفا آنلاین،انجمن قلب آمريکا اين توصيه‌ها را درباره استفاده از روغن براي پخت‌وپز ارائه مي‌دهد:

v روغن کانولا (روغن کلزا) رايحه ملايمي دارد و مي‌تواند براي تفت دادن، چاشني زدن به گوشت، برشته کردن يا سرخ کردن به کار رود. اين روغن براي نخستين بار در دهه 1970 وارد بازار شد و از دانه‌هاي گياه کلزا به دست مي‌آيد.

v روغن زيتون که يکي از اجزاي اصلي رژيم غذايي مديترانه‌اي است و از زيتون‌هاي رسيده استخراج مي‌شود. نوع «فرا بکر» اين روغن از له کردن دانه‌هاي زيتون به دست مي‌آيد و رنگ و رايحه تندتري دارد. روغن زيتون «سبک» رنگ و رايحه سبک‌تري دارد، اما ميزان کالري‌هاي آن با روغن فرا بکر مشابه است. روغن زيتون مي‌تواند براي بريان کردن، کباب کردن و تفت دادن به کار رود.

v روغن بادام‌زميني که مي‌تواند براي تهيه کره بادام‌زميني خانگي و براي سرخ کردن به روش چيني (سرخ کردن سريع سبزي‌هاي خردشده همراه با هم زدن مداوم در روغن جوشان در ماهي‌تابه ته گود)، بريان کردن و سرخ کردن استفاده شود.

v روغن کنجد که با رايحه‌هاي ملايم و تند در دسترس است و يک جزء اصلي در پختن انواع غذاهاي هندي، چيني و کره‌اي است.

v روغن‌هاي مخلوط گياهي که از چندين گياه معمولا ذرت، دانه‌هاي سويا و تخمه‌هاي آفتابگردان استخراج شده‌اند و رايحه ملايمي دارند.  HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: