کد خبر: ۸۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفاآنلاین:اجتماعی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه برنامه ای برای افزایش تعداد خانه های سلامت نداریم، گفت: ورود و خروج دختران فراری با حکم قضایی انجام می شود.
به گزارش شفاآنلاین:حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به مشکلاتی که دختران فراری دارند، اظهار داشت: هدف ما از پذیرش و نگهداری دختران فراری و آسیب دیده این است که با ارایه خدمات مددکاری این دختران بتوانند به خانواده بازگردند و ساماندهی شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی‌ ادامه داد: سالانه حدود ۵۰۰ نفر در خانه های سلامت پذیرش می شوند که با ارائه خدمات مددکاری نیمی از آن ها به خانواده بر می گردند.

وی با بیان اینکه خانه های سلامت در همه استان ها دایر است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در 31 استان، خانه های سلامت فعال هستند و از آنجا که موضوع دختران فراری اهمیت ویژه ای دارد پرداختن به مسایل این افراد نیز در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به نحوه پذیرش افراد در خانه های سلامت گفت: پذیرش این افراد از طریق نیروی انتظامی، قوه قضاییه، شهرداری یا اورژانس اجتماعی است. در واقع ورود و خروج این افراد با حکم قضایی صورت می گیرد.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، عمده دلایل ورود دختران به خانه های سلامت اعتیاد والدین، خشونت خانوادگی، فقر و مسایل عاطفی است.

وی یادآور شد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای نوجوانان و جوانان بسیار اهمیت دارد و رویکرد سازمان بهزیستی پیشگیرانه است.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: چنانچه خانواده ای صلاحیت نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال را نداشتند و این موضوع برای ما محرز شد در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: