کد خبر: ۸۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفا آنلاین>سلامت>یکی از بخش‌های بدن شب‌ها به انجام فعالیت برای مقابله با میکروب‌ها می‌پردازد.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان دانشگاه تویینگن در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند، خواب شبانه به اندازه کافی و مناسب می‌تواند واقعا از ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

گفتنی است، تا قبل از این داشتن خواب کافی و مناسب جهت تقویت حافظه و تثبیت خاطرات بلندمدت و جای‌ ‌دهی آنها به اثبات رسیده بود اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد، خواب کافی و به اندازه می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع بیماری‌‌ها و میکروب‌هایی شود که به بدن حمله می‌کنند.

هنگام خواب سیستم ایمنی شروع به جمع‌آوری تکه‌های پراکنده خاطرات و به هم چسباندن آنها و نیز مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مولد سلول T در بدن می‌کند و آنها را نابود می‌کند.

بر اساس این تحقیقات محرومیت از خواب باعث می‌شود تا سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله کرده و در عوض به سلول‌های ناسالم، عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها کاری نداشته باشد و به این ترتیب فرد با بیماری و ضعف قوای بدنی مواجه شود.

بر اساس پژوهش‌های همسو برخی از ویروس‌ها می‌توانند با جهش دادن بخش‌هایی از پروتئین خود راه فرار از پاسخ‌های سیستم ایمنی پیدا کنند و کم‌خوابی راهی آسان برای آنها را فراهم می‌آورد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: