کد خبر: ۸۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی و بهداشتی - آرایشی سازمان غذا و دارو از کاهش 50 درصدی سموم و آلاینده‌های چای و برنج ایرانی خبر داد.

وی افزود: نشان ایمنی و سلامت به محصولاتی اعطا می‌شود که به طور ذاتی سالم هستند، باعث ارتقای سلامت مصرف‌کننده می‌شوند و سازمان غذا و دارو با توجه به ارزش تغذیه‌ای آن، مصرف آن محصول را توصیه می‌کند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تا امروز 145 محصول طی 12 مراسم نشان ایمنی و سلامت را اخذ کرده‌اند، گفت: این محصولات فاقد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که گروه فرآورده‌های لبنی از جمله این محصولات است و افزایش مصرف آنها از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

حسینی با اشاره به کاهش 50 درصدی آلاینده‌ها و سموم در چای و برنج ایرانی ادامه داد: محصولات بومی کشور مثل برنج ایرانی نیز جزو تولیدات برگزیده هستند. بعضی از تولیدکنندگان برنج ایرانی توانسته‌اند یک نظام رهگیری برای محصولات خود ایجاد کنند و میزان آلاینده‌ها را تا 50 درصد کاهش دهند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: چای ایرانی نیز یکی دیگر از این محصولات است که ترکیبات خوبی نسبت به انواع مشابه در دنیا دارد و 50 درصد از آلاینده‌ها و سموم آن نیز کاهش داده شده است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: