کد خبر: ۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با تاکید بر این که شرکت های ژاپنی که در انتظار اجرایی شدن برجام هستند، فرصت ها را از دست ندهند، گفت: احتیاط خوب است به شرطی که منجر به فرصت سوزی نشود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی عصر دیروز در ساختمان وزارت بهداشت و در دیدار فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن که با هیئت همراه خود شامل رؤسای شرکت های ژاپنی به ایران سفر کرده بود، با اشاره به ورود محتاطانه شرکت های ژاپنی در سال های گذشته به بازار ایران تاکید کرد: به نظر می رسد شرکت های ژاپنی منتظر اجرائی شدن برجام هستند اما صراحتا می گویم احتیاط خوب است به شرطی که منجر به فرصت سوزی نشود.

وی ادامه داد: این شرکت ها می توانند به صورت جدی و عملیاتی وارد بازار سلامت ایران شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر روابط خوب ایران و ژاپن در دهه های گذشته، گفت: 90 دانشکده طب و 900 بیمارستان در کشور داریم. همچنین در حال حاضر تعداد 120 هزار تخت بیمارستانی در سراسر ایران وجود دارد .

دکتر هاشمی با ابراز خرسندی نسبت به این که آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان امر سلامت را در اولویت های دولت قرار داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 98 درصد از مردم ایران تحت پوشش بیمه هستند. به نظر می رسد با حمایت مالی دولت برای موضوع سلامت سرمایه گذاری ها در این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به دوران پساتحریم و افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف کشور گفت: با احترامی که ما ایرانی ها برای تجربه کشور ژاپن در حوزه های مختلف بخصوص صنعت قائل هستیم، منتظریم فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

دکتر هاشمی با اشاره به تفاهم نامه ای که چندی پیش در دیدارش با وزیر بهداشت ژاپن منعقد شده بود، ابراز امیدواری کرد: بهتر است منتظر اجرایی شدن برجام نمانیم و این تفاهم نامه را از کاغذ به مرحله اجرا درآوریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وعده تاسیس یک بیمارستان که در دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن مطرح شده بود، اشاره و اظهار کرد: شرکت های ژاپنی در حوزه های متفاوت نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند. از سوی دیگر این شرکت ها به دنبال فعالیت های انسان دوستانه نیز هستند. لذا می توانند چنین فعالیت هایی را با نام خود و با همکاری طرف ایرانی در کشور ما داشته باشند تا منجر به ارتقاء محبوبیت آنها در ایران شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم برنامه های مشترک دو کشور در قالب یک کارگروه مشترک برای دوران پسا تحریم پیگیری شود.

درخواست شرکت‌های ژاپنی از وزیر بهداشت
در ادامه فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن با ارائه این قول که پس از بازگشت به کشورش تمام موارد مطرح شده در این جلسه را با وزیر بهداشت کشورش مطرح می کند، عنوان کرد: خوشبختانه هر دو کشور بخصوص در حوزه پزشک و درمان، ظرفیت های خوبی برای همکاری دارند.

وی با تشکر از دکتر هاشمی برای ایجاد فرصتی بی نظیر به منظور حضور شرکت های ژاپنی در ایران گفت: خواهان حمایت وزیر بهداشت ایران از شرکت هایی هستیم که اکنون در این جلسه حضور دارند. کیشیدا در پایان با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و تفاهم نامه همکاری ایران و ژاپن تصریح کرد: پس از سفر وزیر بهداشت ایران به ژاپن، تجهیزات پزشکی کشور ما پیشرفت های خوبی داشته است لذا امیدواریم در این حوزه و در زمینه پزشک و درمان همکاری های رو به گسترشی را داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه برخی از شرکت های ژاپنی خواستار حمایت لازم از سوی وزیر بهداشت جهت سرمایه گذاری در ایران شدند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: