کد خبر: ۸۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولان همراه اول انتظار نداشته باشند که اجازه دهیم شهر تهران به مزرعه آنتن‌های BTS تبدیل شود، گفت: در آستانه روز جهانی «کاهش اثرات بلایای طبیعی» بواسطه بی‌تدبیری و تعلل عده‌ای باید دغدغه بلایای خودساخته ناشی از بی‌توجهی به سلامت مردم را داشته باشیم.



به گزارش شفا آنلاین، وی در تذکر دیروز خود گفت: اخیراً مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در نمایشگاه تلکام اعلام کرده است که در دو سال گذشته با تغییر مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر تهران توسعه اپراتورها در تهران با مشکل مواجه شده و ما شاهد قلع و قمع آنتن‌های BTS هستیم و در برخی نقاط تهران پوشش از بین رفته و با ضعف آنتن دهی مواجه هستیم.

حافظی با اشاره به اینکه در حال حاضر همراه اول بیش از دو هزار و 500 سایت BTS در سطح شهر تهران دارد، تصریح کرد: اگر همراه اول در مکان‌یابی و طراحی‌ها پیش‌بینی درستی انجام می‌داد و به موازات آن پیش‌بینی سیستم انتقال فیبرنوری را در دستور قرار می‌داد، امروز با فرافکنی‌ها و آدرس‌های غلط دادن به سهامداران و مشتریان خود، جمع‌آوری دکل‌ها را بهانه‌ای برای پوشاندن ضعف سیستم خود نمی‌کرد.

پس از بازدید شبانه شورایی‌ها و مدیران شهری از محله هرندی تهران که در چند ماه اخیر به عنوان یکی از پر آسیب‌ترین محلات تهران شناخته شده و نگرانی‌هایی را از باب انجام علنی و بی‌پرده انواع آسیب‌ها ایجاد کرده بود، پیش از این رسانـــــــه ها گزارش ها یی تکان دهنده از وضعیت بوستان شوش منتشر کردند، گزارش ها یـــــــــــی که در آن از بی اعتنایی و کوتاهی بی سابقه شهرداری نسبت به این ماجرا پرده  بر می داشت .

شهردار تهران هم دیروز به صحن علنی شورای شهر آمد تا درباره جزئیات طرح انضباط اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی درمنطقه 12 به شورایی‌ها توضیح دهد. او ابتدا از منطقه 12 به محل تمرکز و تلاقی آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: جریان زندگی در این منطقه از شهر تهران مختل شده، به طوری که یک خانواده با چندین معضل از جمله اعتیاد، دزدی، شرارت، فساد و تکدی‌گری روبه‌روست که این مشکلات در بستر بیکاری و مهاجرت ایجاد و گسترش یافته است، از طرفی نبود امنیت عمومی و وجود بیماری‌های خطرناک از جمله هپاتیت، ایدز و سرطان هم بر بار مشکلات این منطقه افزوده است.

قالیباف با تأکید بر اینکه به علت موقعیت مرکزی منطقه، روزانه 5/1 تا 2 میلیون نفر در این منطقه تردد می‌کنند، تأکید کرد: تردد غیر ساکنین این منطقه تبعاتی از جمله ترافیک، مشکل پارکینگ، حمل و نقل بار و مسافر، ایمنی و حریق را به دنبال دارد و از آنجایی که تعداد زیادی از افراد منطقه غیربومی و مهاجر هستند، آسیب‌های آن اثرات ملی هم در پی دارد.

قالیباف اذعان کرد که  آسیب‌های اجتماعی در منطقه 12 به نقطه‌ای رسیده که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، به عنوان یک نقطه سیاه در تاریخ کشور خواهد ماند.

شهردار تهران اظهار کرد: اقدامات پیش‌بینی شده برای این منطقه شامل توسعه زیرساخت‌های حرکت پیاده، پارکینگ‌های عمومی، مداخله در بافت فرسوده با رویکرد بهسازی و نوسازی، پایش و نظارت بر طرح‌های مصوب احیا و مرمت بافت‌های تاریخی با توجه به وجود 170 کوچه با عرض یک تا سه متر در محدوده بازار بزرگ تهران است.

شهردار تهران همچنین  قول داد ماده 15 برای ساماندهی کارتن خواب‌ها و معتادان را اجرا کند.
احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر  که پس از سخنان شهردار تهران و در واکنش به کلیات طرح ارائه شده درباره انضباط شهری و رسیدگی به وضع منطقه ۱۲ و محله هرندی سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه گام اول در حل معضلات، شناخت آنهاست، افزود: در سالهای گذشته اگر درباره همین مسائل هرندی که امروز در شورا به آن پرداخته شد، حرفی می‌زدیم می‌گفتند اینها را نگویید و اینها سیاه نمایی است در حالی که برای حل یک مسأله ابتدا باید آن را شناخت و خوب است که در حال حاضر شرایطی فراهم شده که می‌توان درباره این مسائل صحبت کرد و دیگر کسی نمی‌گوید اینها سیاه نمایی است، اینها واقعیت‌های جامعه است.

وی گفت: انتظار شورا این بود که در این جلسه گزارش عملکردی درباره وضعیت هرندی ارائه می‌شد، ۸ سال است که بنده در شورای شهر تهران هستم، ۸ سال به اندازه عمر دو دولت است و زمان زیادی است و در این مدت ما باید از وضعیت منطقه ۱۲ یا محله هرندی گزارش عملکرد می‌داشتیم نه اینکه تازه بگوییم چه می‌خواهیم بکنیم.

وی بر ضرورت توجه به طرح‌هایی که پیش از این در ارتباط با منطقه بازار و مشخصاً منطقه ۱۲ شهرداری تهران با تأکید بر ارزش‌های تاریخی و هویتی تهیه شده است، تأکید کرد و گفت: در طرح جامع بازار مشکلات منطقه ۱۲ بررسی و به معضلات دروازه غار و محله هرندی هم اشاره شده است و باید دقت کرد که هر طرح جدیدی که می‌خواهد در این منطقه اجرا شود با آن مصوبات هم منطبق باشد.

علیرضا دبیر با اشاره به سخنان شهردار تهران درباره محله هرندی هم گفت: در این جلسه قرار بود گزارشی درباره اقدامات انجام شده در محله هرندی ارائه شود اما این گزارش و فیلم نمایش داده شده فقط در حد بیان مسأله بود و وارد بحث محتوایی نشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات محله هرندی از چندین دهه قبل وجود داشته؛ تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد معتادهای این محله تهرانی نیستند و از شهرستان‌ها به این مکان مهاجرت کرده‌اند اما راه حل پخش کردن آنها در شهرستان‌ها نیست.

در ادامه این جلسه مجتبی شاکری با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از محله شوش گفت: وضعیت این محله بسیار غمناک است اما قرار است تغییرات بزرگی در آنجا انجام شود که نخستین تجربیات معالجه ناهنجاری‌ها در این منطقه است.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد شهر جدید خوارزمی در جنوب شرق تهران گفت: به گفته وزارت راه و شهرسازی این شهر جدید از سوی سرمایه‌گذاران کره‌ای در حال ساخت است که حتماً باید مدیریت شهری تهران به این موضوع حساس باشد.


اهمال شورای شهر ، عامل رفتارهای غیر قانونی مدیریت شهری است
 ولی‌الله شجاع پوریان هم در جلسه دیروز درخواست استقرار ذیحسابی در شورای شهر تهران را داد و در نطقی گفت: متأسفانه در ارائه گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری، کاستی‌ها، مغایرت‌ها و نقایصی جدی دیده می‌شود.

همچنین گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری با تأخیر چندین ماهه به شورا می‌رسد که بی‌شک بخش زیادی از این کاستی‌ها و رفتارهای غیرقانونی مدیریت شهری ناشی از اهمال و کوتاهی ما اعضای شوراست.

 پیشنهاد می‌کنم «نهاد ذیحساب کل» در شورا برای توزیع اعتبارات و تخصیص و ابلاغ بودجه و نهایتاً تفریغ و حسابرسی دقیق ایجاد شود. اقتدار نظارتی شورا زمانی شکل می‌گیرد که ذیحساب کل شهرداری تهران منصوب صحن علنی شورای شهر بوده و در شورا مستقر باشد، شهرداری نیز مکلف باشد امور مالی و عملکرد بودجه خود را با این نهاد هماهنگ کند.

در این جلسه مرتضی طلایی که نزدیک به یک ماه به علت سانحه سوختگی در شورا حاضر نبود به صحن علنی بازگشت.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: