کد خبر: ۸۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>سلامت جنسی>شرکت توليدکننده يک داروي مورد استفاده بيماران مبتلا به ايدز بهاي اين دارو را به شکل قابل توجهي کاهش داده است.
به گزارش شفا آنلاین،شرکت دارويي تورينگ، يک شرکت کوچک آمريکايي که به دليل افزايش5هزار درصدي بهاي داراپريم، داروي ضدعفونت انگلي، هدف انتقاد شديد بيماران، پزشکان و برخي از سياستمداران قرار گرفته بود گفته است که قيمت اين دارو را کاهش خواهد داد.

بهاي داراپريم که زماني1 دلار براي هر قرص بود، در سال‌هاي اخير به بهاي سيزده دلار و پنجاه سنت به فروش مي‌رفت اما شرکت تورينگ ناگهان اين قيمت را به750دلار افزايش داد.

شرکت تورينگ در ماه اوت اجازه فروش انحصاري اين دارو را که داروي اختصاصي براي درمان توکسوپلاسموز در آمريکاست به دست آورد و سپس آن را به قيمتي عرضه کرد که به گفته سازمان‌هاي حمايت از بيماران، آن را عملاً از دسترسي بسياري از نيازمندان خارج کرد.

اين اقدام باعث شد تا اين شرکت هدف انتقاد شديد قرار بگيرد و روز گذشته هيلاري کلينتون که از او به عنوان پيشتاز در نامزدي حزب دموکرات براي انتخابات رياست جمهوري ياد مي‌شود، تصميم به افزايش شديد بهاي اين دارو را خطرناک توصيف کرد و خواستار تعيين سقفي براي سودبري از داروهاي اساسي شد.

پيش‌تر، گروه فراما که لابي اصلي شرکت‌هاي دارويي در آمريکاست، در صدد برآمد تا از اقدام شرکت تورينگ فاصله بگيرد و گفت:« اقدام اين شرکت نماينده ارزش‌ها و معيارهاي مورد نظر ما نيست.»

سخنگوي فراما گفت که شرکت تورينگ عضو اين گروه نيست و افزود :«اعضاي اين گروه داراي سابقه‌اي طولاني و درخشان در کشف و توليد داروهاي جديد هستند که به سلامت و طول عمر ميليون‌ها نفر کمک کرده است. تورينگ عضو گروه ما نيست و ما از اقدام اخير آن شرکت و تصميم مديران آن حمايت نمي‌کنيم.»

مارتين شکرلي، مدير شرکت تورينگ، فروشنده دارويي که سال‌ها براي درمان عفونت‌هاي انگلي خطرناک به کار مي‌رفته، گفت که شرکت تصميم گرفته است بهاي اين دارو را تا حد قابل قبول کاهش دهد و همزمان بتواند سود معقولي به دست آورد.

وي در عين حال از اعلام بهاي جديد دارو خودداري ورزيد و گفت که در اين مورد هنوز تصميمي گرفته نشده است. مدير شرکت تورينگ قبلا در مصاحبه‌اي گفته بود که قيمت داراپريم بيش‌ازاندازه پائين بود و از فروش آن سودي عايد شرکت نمي‌شد و به همين دليل هم بهاي آن افزايش يافت.

اعضاي گروه فراما نيز با اين استدلال که تحقيقات در مورد کشف داروهاي جديد مستلزم امکان سوددهي آن‌هاست معمولا داروهاي تازه کشف‌شده را به بهايي بالا به فروش مي‌رسانند هرچند اين شرکت افزايش سرسام‌آور قيمت يک داروي موجود را مردود دانسته است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: