کد خبر: ۸۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، گفت: آندومتریوز از جمله بیماری هایی است که ۱۰ درصد زنان را درگیر کرده و باعث ناتوانی مالی، کاری و نیز دردهای بسیار برای بیمار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر شهلا چایچیان با اشاره به اینکه بیماری آندومتریوز موجب کاهش کیفیت زندگی بیماران می شود افزود: احتمال افزایش سرطان های تخمدان در این بیمار مشاهده شده و نیز نازایی در بین این بیماران خیلی شایع می باشد.

وی، تشخیص قطعی آندومتریوز را لاپاراسکوپی عنوان کرد و گفت : هر چه به سمت روش های تشخیصی غیر تهاجی حرکت کنیم کمک می کند که بیماران را در مراحل دیرتر جراحی کنیم و بهتر بتوانیم آن را کنترل نماییم.

چایچیان با بیان اینکه دنیا به سمت درمان های طبی این بیماری در حرکت است، افزود: برخی از درمان های این بیماری مراحل  تحقیقاتی را طی می کنند که امیدواریم تا چند روز آینده یکی از پروژسترون ها که نقش مهمی در درمان این بیماری دارد وارد کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه افق نوید بخشی در عرصه درمان طبی آندومتریوز پیش رو داریم اظهار داشت: بیماری آندومتریوز دو علت دارد که یکی از علل درونی شامل اختلالات و دیگری عوامل محیطی است که مهمترین آنها سموم محیطی در مواد غذایی و آلودگی های صنعتی و ...است .

چایچیان در ادامه به تعویق افتادن باروری را از دیگر عوامل این بیماری عنوان کرد و گفت: هر چه زمان بلوغ تا باروری طولانی تر باشد احتمال بروز این بیماری بیشتر است و با توجه به وضعیت جامعه که خانم ها به سمت شغل و تحصیل حرکت کرده اند بیشتر شاهد بروز این بیماری هستیم .

دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی تا ۱۹ مهر در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: