کد خبر: ۸۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
شفا آنلاین>اجتماعی>افسر سعودی گفت: اگر ایران از درخواست‌ها و حقوق خود کوتاه می‌آمد، بسیاری از مسائل سیاسی و منطقه‌ای عربستان در این حادثه حل‌وفصل می‌شد ،که چنین اتفاقی نیفتاد.
به گزارش شفا آنلاین،بی‌توجهی رژیم آل سعود در امر مدیریت حج فاجعه دردناک منا را در پی داشت و البته پس‌ازآن ایجاد فضای مبهم در راستای سانسور جنایت وهابی‌ها ، در دستور کار متصدیان سعودی در فضای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای قرار گرفت.
آنچه در این راستا مسجل شد، گسترده بودن فاجعه و حجم وسیعی از کشته‌شدگان بود که سعودی‌ها برای کاهش فشارهای بین‌المللی سعی در مغفول نگه‌داشتن آن بودند، اما هر چه به جلو می‌رویم ابعاد این جنایت از کانال‌های مختلف خبری و منابع موضوع خبرهایی هولناک‌تر به گوش می‌رسد.

دبیر کل یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد مصری فعال در حوزه حقوق بشر، طی گفتگویی با دیده بان ابعاد جدید حادثه منا را تشریح کرد.

وی اذعان نمود:طی تماسی که با یکی از فعال حقوق بشری در جده داشته‌ام وی عنوان نمود که یکی از افسران سعودی شاغل در مکه خبری دردناک را مطرح نموده است که به تعداد واقعی کشته‌شدگان اشاره داشته است.

این فعال حقوق بشری تأکید کرد:افسر سعودی اظهار داشت که به کارگاه‌های تابوت سازی و متصدیان گورستان‌ها در عربستان دستور داده بودند تا هشت هزار تابوت و قبر برای کشته‌های حادثه منا ساخته شود ولی به جهت اینکه حادثه منا با آبروی عربستان در فضای بین‌المللی گره‌خورده است قرار بر این شد با گرفتن اجازه از کشورهای اسلامی، کشته‌شدگان بدون نام و نشان در مکه و اطراف آن دفن گردند.

وی گفت:افسر سعودی اضافه کرد که اگر ایران از درخواست‌ها و حقوق خود کوتاه می‌آمد، بسیاری از مسائل سیاسی و منطقه‌ای عربستان در این حادثه حل‌وفصل می‌شد ،که چنین اتفاقی نیفتاد.

باید منتظر بمانید تا مراجع رسمی نیز ضمن تصدیق این خبر، چه اقدامات جدی را در احقاق حقوق کشته‌شدگان حادثه منا صورت می دهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: