کد خبر: ۸۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>سلامت >روانشناسی>پژوهش‌هاي جديد نشان مي‌دهد مرداني که زندگي پرتنش و پراسترسي دارند، زودتر از هم سن و سالان خود جانشان را از دست مي‌دهند. البته اين مطالعه با مطالعات ديگر يک تفاوت دارد و آن اين است که تأثير نوع عکس‌العمل افراد به تنش را نشان مي‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،در اين مطالعه دو عامل تنش‌زا بررسي‌شده‌اند که اولين عامل مربوط به استرس‌هاي ناچيز کارهاي روزمره مثل عجله کردن در رفت‌وآمد يا جروبحث با دوستان و خانواده مربوط مي‌شود و دومين نوع تنش که از نوع اول جدي‌تر است، در اثر عواملي مانند از دست دادن شغل و مرگ عزيزان به وجود مي‌آيد.

اگرچه هردو نوع اين تنش‌ها براي سلامت مردان زيان‌بار است، نوع تأثير هريک از آن‌ها بر طول عمر آنان متفاوت است. به‌عبارت‌ديگر، اينکه فردي چگونه به تنشي که به او تحميل مي‌شود پاسخ مي‌دهد، مهم‌تر از اين است چند بار در معرض اين تنش‌ها قرار مي‌گيرد.

در اين مطالعه که بين سال‌هاي 1928 تا 2010 انجام‌شده است، 1293 مرد سالمند موردمطالعه قرار گرفتند و حدود 43 درصد از آن‌ها در اين مدت فوت کرده‌اند.

حدود يک‌سوم مرداني که اعتقاد داشتند زندگي‌شان سرشار از تنش‌هاي جزئي است، در اين مدت جان خود را ازدست‌داده‌اند،همچنين حدود نيمي از افرادي که در زندگي‌شان تنش‌هاي متوسط يا شديد تحمل مي‌کردند تا پايان دوره مطالعه فوت کرده‌اند. کمترين ميزان مرگ‌ومير با ميزان 7/28 درصد، به مرداني تعلق داشت که معتقد بودند در زندگي خود تنش‌هاي ناچيز دارند. درست است که تنش جزئي از زندگي همه ما است و ناگزير در معرض آن هستيم، اما با خواندن نتايج اين مطالعه روانشناسي به اين موضوع مهم پي مي‌بريم که مرداني که مي‌توانند به‌خوبي تنش‌هاي خود را در موقعيت‌هاي بحراني و استرس‌زا مديريت کنند عمر طولاني‌تري دارند.ncbi


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: