کد خبر: ۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 03
شفا آنلاین>سلامت>سرطان یکی از عوامل مهم مطرح شده در دنیا است که متاسفانه در کشور ما هم از سرعت رشد زیادی برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر هاشم‌زاده رئیس بیمارستان رضوی مشهد در مراسم افتتاحیه مرکز سرطان گفت: پیش‌بینی ها نشان دهنده است که تعداد بیماران سرطانی دنیا در دو دهه آینده به 22 میلیون نفر برسد.

هاشم‌زاده ادامه داد: در اغلب مراکز درمانی دنیا و همچنین کشورمان همه توجهات به تشخیص سرطان و بعد درمان آن است که ما در این مرکز در کنار اقدامات تشخیصی و درمانی برای برطرف کردن نیازهای عاطفی و تغذیه‌ای بیماران سرطانی هم برنامه داریم.

هاشم‌زاده در ادامه افزود: ما در این مرکز با بهره‌گیری از کشورهای پیشرو در زمینه سرطان توانستیم سیستم و یک چارچوب واحد را برنامه ریزی کنیم برای تشخیص، درمان،‌مراقبت و حمایت از بیماران سرطانی همچنین در طول برنامه‌ریزی از افراد صاحب نظر در این حوزه بهره برده و به این نتیجه رسیدیم که این مرکز را در بیمارستان رضوی راه اندازی کنیم.کشور ما به لحاظ بالا بودن سهم امید به زندگی احتمال ایجاد سرطان بسیار بالا است. 

دکتر هاشم زاده در رابطه با مهمترین ریز فاکتور ایجاد سرطان گفت: سن افراد مهمترین ریز فاکتور ایجاد سرطان است و 70 درصد عوامل خطر در ایران برای ایجاد سرطان را به خود اختصاص می دهد.

دکتر هاشم زاده  در رابطه با سن امید به زندگی افزود: امید به زندگی در سال 1355 معادل 56 سال زندگی بوده است و این آمار امروز برای خانم‌ها به 74 سال و برای آقایان 72 سال است که این افزایش سن خود احتمال ایجاد سرطان را افزایش می دهد.

دکتر هاشم‌زاده در پایان گفت: در کشور ما بیش از 2 برابر خانم ها سیگاری شده‌اند و این به این معنی نیست که فقط سیگار استعمال کنند، اینها علاوه بر سیگار استعمال قلیان را هم دارند که این خود عاملی مهمی در رشد بالای بروز انواع بیماریهای سرطان در کشورمان است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: