کد خبر: ۸۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران دانشگاه تگزاس موفق به کشف نوعي ژن جديد شده‌اند که نقشي کليدي در کنترل و مداواي نوعي خاص از سرطان خون با نام لوسمي ميلوئيد حاد داشته و مي‌تواند از رشد و پيشرفت آن پيشگيري کند .
بر اساس گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده در اين رابطه، پژوهشگران موفق به شناسائي نوعي ژن ويژه شده‌اند که به مانند يک عامل متوقف کننده تومورها عمل کرده و براي درمان لوسمي ميلوئيد حاد (AML) استفاده مي‌شود.

 اين نوع از سرطان خون بيشتر در افراد مسن و کهنسال ديده مي‌شود. به اعتقاد محققان، اين يافته جديد مي‌تواند اهميتي بسيار زياد در شناسائي و کشف بهترين روش درماني براي مبارزه با اين بيماري کشنده و مرگبار داشته باشد .

مطالعات انجام شده در اين رابطه نشان مي‌دهند که تجلي و ظهور ژن hnRNP K که موجب کدگذاري روي پروتئين‌ها مي‌شود، مي‌تواند در بهبود شرايط بيماران مبتلا به سرطان خون از نوع AML مفيد باشد. نتايج تحقيقات در هر دو بخش پژوهش‌هاي آزمايشگاهي و تحقيقات انجام شده روي بدن انسان، نشان مي‌دهد که ژن hnRNP K نقشي کليدي در تنظيم روابط بين سلول‌ها و جلوگيري از تشکيل تومور و سرطاني شدن بافت‌ها دارد.

تيم پژوهشگران آمريکايي، از اين ژن در موش‌هاي آزمايشگاهي استفاده کرده و همچنين تاثير آنها را روي سلول‌هاي بدن انسان در محيط آزمايشگاه، بررسي کردند. در هر دو حوزه، اين ژن‌ها سبب کاهش روند رشد سرطان شده و نقش مهمي را در اين بيماري ايفا کرد.با اين تحقيق، امکان متوقف کردن روند رشد سرطان خون به صورت ژنتيکي امکان‌پذير شده است.Medical News Today

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: