کد خبر: ۷۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آغاز طرح تحول سلامت، مردم با خوشحالی از مراکز درمانی دولتی خارج می شوند و اظهار رضایتمندی ازاین طرح بسیار بالا است. همین شاخص هم نشان می دهد که طرح تحول نظام سلامت برای جامعه هدف ودرنهایت اکثریت مردم جامعه بسیار مفید و کارآمد بوده است.
دکتر عوض حیدرپور در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: از جمله اهدافی که دولت یازدهم فراهم کرد توجه جدی به حوزه سلامت به گونه ای بود که نگرانی های اکثریت مردم را برای حفظ سلامتی شان مرتفع کند.

وی افزود: خوشبختانه با طرح تحول نظام سلامت این هدف محقق شده است. بعد از آغاز طرح تحول سلامت هم مردم با خوشحالی از مراکز درمانی دولتی می روند ودرعین حال اظهار رضایتمندی طرح بسیار بالا است،.بنابراین همین شاخص این پاسخ را می دهد که طرح تحول نظام سلامت برای جامعه هدف بسیار مفید و کارآمد بوده است.

Image result for ‫دکترعوض حیدرپور‬‎

نماینده مردم شهرضا،دهاقان،منظریه وگلشن ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با آغاز طرح تحول نظام سلامت از این اقدام وزارتخانه و شخص وزیر و دولت پشتیبانی و حمایت قاطع کرد و این حمایت تا به امروزهم به قوت خود باقی است.البته وزارت بهداشت اعتباراتی برای محقق کردن این طرح نیاز داشت که در 2 تا 3مرحله اعتبارات مورد نیاز به صورت پایه دار و مستمر در قوانین بودجه ای سالانه و قوانین دائمی اختصاص یافت .ضمن اینکه به طور قطع در ادامه این طرح نیز مجلس پشتیبانی لازم ازاین طرح را خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما یکی ازالزامات اجرای این طرح، رفع نقایصی بود که در پرداخت ها باید انجام می شد. و خوشبختانه وزارت بهداشت سیستم طراحی و تعریف تعرفه را اصلاح کرد. اما دارای اشکالاتی است که خود وزارتخانه دنبال اصلاح آن است و باید آن را در سیستم مرتفع کند.

حیدرپور اظهار کرد: گاهی هم یک نِق از نمایندگان مجلس به گوش می رسد اما با اصلاحی که در ارائه خدمات سلامت و تعرفه ها صورت گرفته بخشی از جامعه پزشکی درآمدشان به صورت چشمگیری افزایش یافته است،پس باید بپذیریم که به هر حال اگر گروهی باشند که بخواهند خدمات با ارزشی در دانشگاه های ما ارائه کنند و ما بخواهیم خدمات را تا اقصی نقاط کشور جلو ببریم و گسترشی که در پرداخت ها از دانشگاه ها در کلان شهرها تا بیمارستان های کوچک در شهرهای درجه 3 و 4 دادیم  فکر می کنم این گسترش ارایه خدمات ،لازم و ضروری است.


متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه همچنین افزود: نق که گه گاهی زده می شود نمی تواند همه خوبی ها و ویژگی های  طرح را زیر سوال ببرد و به دلیل این که طرح بسیار خوب بود این مجلس و مجالس آینده هم ازآن پشتیبانی خواهند کرد .حال آنکه مهم ترین شاخصی که برای ما قابل اندازه گیری است شاخص رضایتمندی مردم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: