کد خبر: ۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس کشور به حجاج و خانواده‌های آنها توصیه‌هایی را ارائه داد و گفت:‌ در مقابل "کروناویروس" باید نگاهی پیشگیرانه داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر امین صابری‌نیا در نشست آمادگی نظام سلامت کشور برای بازگشت حجاج با اشاره به نزدیک شدن ورود زائران بیت‌الله الحرام به کشور گفت: کمیته‌ای در بحث کروناویروس که شیوع بالایی در عربستان دارد، تشکیل شد و پایگاه‌های مراقبت بهداشتی ما در 19 فرودگاه کشور فعال شدند. همچنین شیوه نامه‌ای برای پیشگیری از شیوع بیماری از اورژانس پیش بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی و وزارت بهداشت خواسته شد که آمادگی لازم را داشته باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم ورود کروناویروس به کشور گفت: در صورت ورود این بیماری، آمادگی برخورد و جلوگیری از انتشار آن را داریم.

صابری‌نیا از تشکیل کمیته‌ای در وزارت بهداشت خبر داد و گفت:‌ این کمیته تمام شرایط را بر اساس زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در نظر دارد و برنامه منسجمی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بویژه به 19 دانشگاهی که حجاج در آنجا هستند، ابلاغ کرده تا آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه ما کشوری است و همه دانشگاه‌ها برای مقابله با "کرونا ویروس" آمادگی دارند، افزود: این مراقبت‌ها ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از شیوع این بیماری در کشور پیشگیری کنیم. البته نیاز نیست که تمام شرایط اورژانس بیمارستانی را مجزا کنیم، بلکه برنامه‌ریزی بیشتر نرم افزاری و آموزشی است.

وی هشدار داد که اگر در بیمارستان آماده نباشیم، بیشترین شیوع کروناویروس در بیمارستان‌ها خواهد بود. بنابراین با نگاهی مناسب این بیماری را کنترل می‌کنیم.

صابری‌نیا ضمن ارائه توصیه‌هایی به خانواده‌ها و حجاج گفت:‌ از آنجایی که دوره کمون این بیماری دو هفته طول می‌کشد، خانواده‌ها در بازدید از حجاج به مدت دو هفته صبر کنند تا بتوانیم از میزان شیوع بیماری کم کنیم. همچنین از روبوسی و دست دادن با حجاج جلوگیری کرده و فاصله مناسب را با آنها حفظ کنند.

وی ضمن تسلیت مجدد حادثه منا گفت: بعد از این حادثه با شرایط بحرانی مواجه شدیم؛ به طوری که مجروحین ما به بیمارستان‌هایی در عربستان رفتند که نمی‌دانیم وضعیت آنها از نظر شیوع کروناویروس چگونه است. بنابراین سعی می‌کنیم نگاهی پیشگیرانه داشته باشیم، اما بیشتر خود مردم می‌توانند این پیشگیری را انجام دهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: