کد خبر: ۷۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان پزشکی آینده:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان پزشکی ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شما دانشجویان در آینده که پزشک یا پرستار می‌شوید، اگر برای جان و زندگی مرم احترام گذاشتید حتما مردم به شما احترام می‌گذارند.
به گزارش شفا آنلاین : سیدحسن هاشمی در مراسم ورودی‌های جدید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به حوادث اخیر در عربستان اظهار کرد: در حدود 70 هزار زائر کشورمان در حج به سرمی‌برند و متاسفانه با حوادثی مواجه شدند که امیدواریم هرچه زودتر این حج به اتمام برسد و آنها به سلامت به میهن برگردند.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز بشر که از آن رنج می‌برد، جهل است، بزرگترین بلایی که ملت‌ها گرفتار کرده است البته جهل امروز از نوع مدرن است زیرا خیلی از جاهلان امروز دانش دارند ولی باید این معرفت و دانش در خدمت انسان‌ها باشد.

هاشمی در ادامه با خطاب قرار دادن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: از دانشگاه‌ها می‌توان افراد خدمتگذار فارغ‌التحصیل شوند همین‌طور برعکس آن نیز وجود دارد. پس شما دانشجویان مسیر راه را گم نکنید و در انتخاب دوست دقت کنید، زیرا شما جز درس خواندن وظیفه دیگری ندارید.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: هیچ کشور پیشرفته‌ای امروز به نفت و معادن خود افتخار نمی‌کند بلکه به دانش و فناوری‌های‌شان افتخار می‌کنند و امروزه کسانی آقایی دنیا را می‌کنند که دارای فناوری‌های پیشرفته هستند. 

وی با اشاره به اینکه دانشجویان شهید دانشگاه شهید بهشتی نیز می‌توانند الگوهایی برای شما دانشجویان باشند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کنار دانشگاه تهران از پرافتخارترین دانشگاه‌های ایران در منطقه به حساب می‌آید. 

هاشمی با تاکید بر اینکه ایرانی ریشه‌دار است بنابراین باید تاریخ خود را بشناسد که چه کسانی برای این کشور زحمت کشیدند و جانشان را نثار کردند، افزود: شما دانشجویان پزشکی باید مردم‌تان را بشناسید و آنها را دوست بدارید.

وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن دانشجویان پزشکی ورودی جدید عنوان کرد: شما دانشجویان در آینده پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و یا آزمایشگاه‌دار می‌شوید، بنابراین باید به مردم‌تان عشق بورزید و اگر می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند باید برای جان، وقت و زندگی مردم احترام بگذارید و هیچ وقت‌ در زندگی‌تان مغرور نشوید. 

وی با اشاره به مراسمی که چند هفته قبل برای اهدای جایزه مهمی به یک دانشمند شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: این دانشمند بزرگ که در ایران حضور یافته بود، هزار اختراع داشت، 300 شرکت دانش‌بنیان نیز ایجاد کرده بود و 1300 مقاله ISI داشت ولی این دانشمند که در حوزه مهندسی پزشکی فعالیت می‌کرد آنقدر فروتن بود که کل کت و شلوار وی 40 دلار نیز نمی‌ارزید. 

  در مراسم ورودی‌های جدید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، دانشجویان برتر از دست دکتر هاشمی لوح و جوایزی را دریافت کردند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: