کد خبر: ۷۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان و متخصصين بيهوشي به لحاظ کاري و شغلي با مشکلات عديده‌اي مواجه نيستند.
به گزارش شفا آنلاین، چرا که تعداد اين متخصصين در کشور کم و تعداد پست‌هايي که به کارشناسان بيهوشي نياز دارد، زياد است. البته اين به شرطي است که همگي آنها در مراکز استان‌ها جمع نشوند.
 اگر همگي در سطح کشور به صورت پراکنده فعاليت کنند، تعداد آنها به اندازه‌اي هست که همگي بتوانند به خوبي در ناحيه خود فعاليت کنند.

 ولي از نظر حقوق و مزايا، به رسيدگي و توجه بيشتر احتياج دارند. چرا که حقوق و مزاياي کارشناسان بيهوشي در حال حاضر نسبت به کشورهاي خارجي مطلوب نيست. بايد شرايط حقوقي متخصصين را با شرايط حقوقي کشورهاي ديگر در سطح بين‌المللي بررسي کرد و حقوق آنان را به حد مطلوب رساند.

منظور از مزايا نيز برخورداري از يک سري حقوق اجتماعي است که گاه به پزشکان يا کادر پرستاري تعلق مي‌گيرد. اين سهميه‌ها براي همکاران بيهوشي در نظر گرفته نشده است.

برخي از مراکز درماني هم براي تأمين خواسته‌هاي فعالان حوزه بيهوشي، ترجيح را بر اين گذاشته‌اند که آنان را زير نظر مرکز پرستاري قرار دهند تا اين مزايا به آنان نيز تعلق بگيرد. ولي در مراکزي که کارشناسان بيهوشي زير نطر مرکز پرستاري نيستند، مزاياي خاصي که به پرسنل بيمارستان تعلق مي‌گيرد، براي آنان در نظر گرفته نمي‌شود. اما در کل چيزي که نياز به توجه بيشتر دارد بحث حقوق کاري است.

 در حال حاضر، هم درآمد متخصصين و هم کارشناسان بيهوشي نسبت به استانداردهاي جهاني که براي فعالان حوزه بيهوشي در نظر گرفته مي‌شود پايين است و اگر اين مشکل در اين حوزه اصلاح نشود، شايد عزيزاني که در اين حوزه از دانشگاه فارغ‌التحصيل شده‌اند، به جاي فعاليت در حيطه‌اي که در آن آموزش ديده‌اند، در حوزه‌هاي ديگري مشغول به کار مي‌شوند که درآمد و حقوق بيشتري دارد.

 اين حوزه‌هاي ديگر، مي‌تواند استخدام در شرکت‌هاي خصوصي به عنوان ويزيتور و کارشناس باشد. جتي برخي از آنها به برخي شغل‌هاي آزاد غير از بيهوشي رو مي‌آورند.

بنابراين اگر حقوق و دريافتي ماهانه آنان مناسب باشد، با استرس و فشار کاري که اين حرفه همراه خود دارد، انگيزه و علاقه کارشناسان و متخصصين را بالا مي‌برد. اما اگر وضع به همين منوال پيش برود، اين امکان هست که افراد جذب کشورهاي خارجي شوند.سپید

اتابک نجفي

دبير اجرايي دوازدهمين کنگره بيهوشي


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
0
خود جنابعالي را بخاطر درخواست حق قانونيتان از بيمارستان پ اخراج كردند!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: