کد خبر: ۷۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 26
وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد
شفا آنلاین:جامعه پزشکی>وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر لزوم پایبندی به اخلاق و کسب دانش، گفت: به دانشجویان توصیه می‌کنم در کنار درس، در زمینه مذهب و تاریخ مطالع کنند.

به گزارش شفا آنلاین : سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز شنبه 4 مهر سال جاری در ستاد مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است، با اظهار تأسف از بی‌توجهی دولت عربستان برای حادثه تلخ منا، گفت: امیدواریم جان‌باختگان این حادثه تلخ در جوار رحمت الهی آرامش داشته باشند و از این صحنه‌ها هیچ کجا به ویژه در مکه مکرمه نداشته باشیم.

وی ضمن عرض تبریک به دانشجویان و خانواده‌های آنها برای آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: شما از امروز دانشجو هستید و خودتان باید دنبال دانش باشید چرا که لازمه دانشجو بودن روحیه جست‌وجوگری است.

وزیر بهداشت با تأکید به دانشجویان برای غنیمت شمردن فرصت پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شما در رشته‌ای پذیرفته شده‌اید که با جان مردم سر و کار دارد؛ مردم به پزشک به عنوان محرم اسرار خود نگاه می‌کنند و علاوه بر مسائل جسمانی، مسائل شخصی خود را نیز مطرح می‌کنند.این اعتماد علاوه بر اخلاق که بسیار مهم است و شالوده اصلی این رابطه را تأمین می‌کند از دانش فرد نشأت می‌گیرد.

وی با توصیه به دانشجویان برای توجه به درس و کسب دانش، گفت: لازم نیست ما در تمام موضوعات اظهار نظر کنیم.

هاشمی ادامه داد: این دانشگاه چندین شهید دارد که هر کدامشان می‌توانند نه تنها برای شما بلکه برای بشریت الگو باشند. برخی از آنها در درس نابغه بودند اما نمادی شدند که دست هر کسی به آنها نمی‌رسد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه دانشجویان باید برای ایفای وظیفه ملی و انسانی خود از فرصتی که برای قبولی در داشنگاه علوم پزشکی تهران به دست آورده‌اند، استفاده کنند، اظهار داشت: امام بزرگوار در بحبوحه انقلاب به دانشجویان خارج از کشور توصیه می‌کردند که برای فردای کشور خوب درس بخوانند. امروز به لطف خدا و رشادت‌های امام بزرگوار و شهدا، ایرانی آرام داریم و طبیعی است که وظیفه شما به طور مضاعف خواندن و پژوهش کردن است تا نام ایران و ایرانی را در خارج از مرزها مطرح کنید.

وی افزود: اگر بخواهید در مسیر نیاکان ما قدم بردارید و پزشکی را جزو رشته‌های مقدس مطرح کنید نیاز به دانش و اخلاق دارید. اول باید حد خود را بشناسید و بدانید چرا آفریده شده و چه وظایفی بر عهده دارید و از طرفی نیز قدر مردم را بدانید.

وزیر بهداشت ادامه داد: برخی از مشکلاتی که امروز در جامعه پزشکی وجود دارد نشأت گرفته از این است که افراد این موضوعات را نمی‌دانند؛ دانش و اخلاق با تمرین به دست می‌آید نه کتاب.

وی با توصیه به دانشجویانی که از شهرهای دیگر به تهران آمده‌اند، گفت: این فرصت، آزادی‌ها و‌ آفت‌های خاص خود را دارد.

هاشمی اظهار داشت:‌ اگر مردم را دوست داشته باشید می‌توانید مهارت کسب کنید. در گذشته برخی فکر می‌کردند برای ثروتمند شدن باید پزشکی بخوانند اما امروز شاهدیم که در گروه پزشکی به جز معدودی از پزشکان بقیه شرایط متوسط و زیر متوسطی دارند. اگر هم فردی دنبال شهرت باشد می‌تواند هنر یا ورزش را انتخاب کند.

وی با اشاره به ملاقاتی که دو روز پیش با معلم ادبیات خود پس از 40 سال داشته است،‌ گفت: بعد از اینکه دست معلم خود را بوسیدم. ایشان به من گفتند از این فرصتی که خداوند به تو عطا کرده است استفاده کن به فکر مردم باش. معلمم با تأکید بر نظم از من خواست تا همیشه این نکته را مد نظر داشته باشم که زمان می‌گذرد و آنچه که اندوخته‌ایم، می‌ماند.

وزیر بهداشت با اظهار تأسف از اینکه در نظام آموزشی فعلی ورود به دانشگاه سخت و خروج از آن آسان است، تصریح کرد: اگر اضطرابی که امروز در شروع تحصیل دارید طی دوران تحصیل خود نیز داشته باشید می‌توانید در زندگی موفق شوید.

هاشمی از دانشجویان خواست تا علاوه بر کسب علم و دانش به مطالعه در زمینه مذهب و تاریخ بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: حتماً در کنار درس مطالعات دیگری در زمینه مذهبی داشته باشید. چرا که اگر خداوند جزئی از وجود شما شود در برابر هر زلزله و طوفانی نخواهید لغزید در کنار آن نیز تاریخ کشور خود را بخوانید چرا که چند سالی درگیر این کنکور غیرقابل قبول به لحاظ علمی بوده‌اید و اکنون فرصت خوبی برای مطالعه تاریخ است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: