کد خبر: ۷۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دپارتمان بیهوشی دانشگاه ساتهمپتون انگلیس، گفت: بررسی ها نشان می دهد طی ۵ تا ۱۰ سال آینده آنتی بیوتیک ها نمی توانند جوابگوی بسیاری از عفونت های بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه باشند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ماکسی میلیان یوناس در حاشیه دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد ایران که در پژوهشگاه نیرو برگزار می شود، گفت: مهمترین علت مرگ بیماران بستری در بخش های آی سی یو تمام دنیا ابتدا ناشی از عفونت ها و بعد هم بیماری های قلب و عروق است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در کشورهای پیشرفته دنیا برای به حداقل رساندن عفونت های بیمارستانی، اظهارکرد: شاید باورکردنی نباشد اما در واقع با انجام کارهای ساده ای مانند شستشوی مداوم دست ها می توانیم جلوی بروز عفونت را بگیریم. ضمن اینکه قرار دادن وسایل در محل های مناسب و ضدعفونی کردن دائمی و علمی، ارایه آموزش های لازم به پرسنل درباره شستشوی دایم دستها وبه حداقل رساندن ورودی اطرافیان بیماران به بخش های مراقبت های ویژه نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه  متخصصان بیهوشی در تمام دنیا قادر به انجا کارهای بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: برای کاهش استرس بیماران وخانواده شان توصیه می کنیم  باید حقیقت را به بیمارواطرافیانش  بگوییم؛ با آنها صادق و مهربان باشیم و با خوش رویی رفتار خوبی را پیشه کنیم. نکته مهم دیگر نیزدر نظرگرفتن وضیعت بیمار و سلامتی بیمار است تا فاقد استرس باشد.

یوناس افزود: متخصصین بیهوشی بدون شک یکی از پراسترس ترین شغل های دنیا رادارند بنابراین پزشکان بیهوشی باید در کنار کارشان حتما به ورزش وتفریحات سالم به خصوص درکنارخانواده بودن توجه جدی نمایند تا خیلی تحت تأثیر این رشته خطیر و استرس زا قرار نگیرند. چرا که متأسفانه همواره اخبار مرگ و میر زودهنگام متخصصین پزشکی را بر اثر سکته قلبی و استرس شغلی در رسانه های مختلف می بینیم. این در حالی است که استرس ناشی از شغل بیهوشی به کشورهای مختلف بستگی ندارد زیرا در همه جا حاکم است.

وی همچنین درباره اتانازی -مرگ خودخواسته- گفت: اظهار نظر درباره اتانازی سخت است، اما الان به مرحله ای رسیده ایم که بیماران را به سمت درمان های حمایتی می بریم و شاید نیازی برای رفتن به سمت اتانازی وجود نداشته باشد.التبه شاید برخی مواقع اتانازی کار درستی باشد اما من این کار را خیلی ترغیب نمی کنم. این کار در کشوری مانند سوئد در حال انجام است اما در انگلیس وخیلی از کشورهای دنیا ازجمله ایران غیرقانونی است.

وی درباره اینکه پزشکان تا چه اندازه در انگلیس درگیر مسائل قضایی ناشی از قصور پزشکی هستند، اذعان کرد: صادق بودن با بیمار موضوعی  است که مدتی است در انگلیس راه افتاده است. حتی اگر پزشکی داروی غلطی به بیمار می دهد باید این موضوع را به بیمار بگوید و این امر خیلی کمک کننده بوده است. حال آنکه در واقع میان متخصصان بیهوشی کشور انگلیس قصور پزشکی شایع نیست که البته در ایران هم این چنین است.yjc

برچسب ها: کنگره ، حاشیه ، بیهوشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: