کد خبر: ۷۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به کاهش تعداد نیروی انسانی این وزاتخانه به ۹۷۸ هزار نفر خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ در برنامه ششم توسعه،‌ اهتمام همگان به آموزش‌وپرورش و حل مسائل آن جدی‌تر شود تا موفق به امیدآفرینی در جامعه فرهنگیان شویم.

به گزارش شفا آنلاین،علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر که صبح امروز در مدرسه پسرانه باقرالعلوم منطقه 14 تهران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد بالادستی، رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته، با حمایت رئیس‌جمهور در این بخش در حد مقدورات مالی کشور، توانسته است گام‌های بلندی در توسعه و بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم و عشایری بردارد.

وی افزود: در این روز بانشاط به برخی از توفیقات آموزش و پرورش به صورت اجمالی اشاره‌ می‌کنم. از جمله اقدامات، مشارکت مردم در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف همچون جلب کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز تا سقف 8 هزار میلیارد ریال در سال جاری است.

فانی ادامه داد: افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تا سطح 12 درصد، اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، نظارت جامع و اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس برای ارتقای فعالیت‌ها، فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش در 31 استان که 720 منطقه آموزشی را در بر می‌گیرد و کسب مدارج عالی در المپیادهای علمی جهانی و گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از جمله این اقدامات است.

** کاهش تعداد نیروی انسانی

وزیر آموزش و پرورش بیان گرفت:‌ باوجود افزایش تعداد دانش‌آموزان طی دو سال گذشته، نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون و 20 هزار نفر به 978 هزار نفر کاهش یافته است و علاوه بر آن نیروی حق‌التدریس نیز به صورت چشمگیری کاهش یافت.

فانی عنوان کرد: تحول بنیادین که دورنمای حرکت آموزش و پرورش از سال 94 تا 99 را تعیین می‌کندد، در دولت تدبیر و امید به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است همچنین در راستای مطالبات رئیس‌جمهور، برای سه زنگ مطالعه، کتابخوانی، انشاء و گفت‌وگو برنامه‌ ریزی‌هایی صورت گرفت و تلاش شد تا دانش‌آموزان نوآور، نقاد و آزاداندیش تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش دولت پس از توافق هسته‌ای، چرخ تولید در کشور با سرعت بیشتری به حرکت درخواهد آمد، گفت:‌بر این اساس توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تحت پوشش بردن 40 درصد دانش‌آموزان متوسطه مورد توجه آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: ضمن قدردانی از جنابعالی برای حمایت‌های همه جانبه از نظام تعلیم و تربیت، به استحضار می‌رسانم،  خدمتگزاران ملت در آموزش و پرورش با ایجاد زیرساخت‌های تحول بنیادین و آینده‌پژوهانه تمام تلاش خود را معطوف به برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای سند تحول در تمام ابعاد کرده‌اند و بدیهی است که این هدف محقق نمی‌شود مگر با استمرار حمایت‌های گرانسنگ حضرتعالی و اینکه در برنامه ششم توسعه، اهتمام همگان به آموزش و پرورش و حل مسائل جدی‌تر شود تا با تدبیر به امیدآفرینی افزون‌تر در جامعه فرهنگیان نائل شویم و با همدلی و همزبانی به فکر پیشرفت ایران اسلامی باشیم.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: