کد خبر: ۳۴۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 27
بازار داغ میوه های لوکس؛
از دوران جلال و جبروت حضور «موز» لابه‌لای میوه‌های معمولی، سال‌هاست که می‌گذرد و این میوه گران‌قیمت که ‌زمانی نماد تجمل‌گرایی بود، حالا هم‌قیمت باقی میوه‌های معمولی است.
شفا آنلاین:عمومی>موز حالا دیگر جایش را به میوه‌های لاکچری‌ای داده که شاید اسم برخی‌از آنها تابه‌حال به گوشتان هم نخورده باشد و این روزها در برخی میوه‌فروشی‌های لوکس با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند؛ محصولاتی که غالبا اصالتشان به کشورهای استوایی برمی‌گردد و فارغ از طبع و مزه‌ای که دارند، سر از سبد میوه خانه‌های ایرانی درآورده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین روزهای اولی که این میوه‌ها با قیمت‌های گران و کاذب وارد بازار شدند، کمتر کسی سراغ‌شان می‌رفت؛ چراکه طعم و ظاهرشان برای مردم آشنا نبود. اما رفته‌رفته با پرشدن پیشخوان مغازه‌های مرکز و شمال شهر، این میوه‌ها به خانه‌ها راه پیدا کردند و حالا پس از چند ‌سال مشتریان خاص خود را دارند.

بازار داغ میوه های لوکس ؛ میوه ۳ میلیون تومانی در تهران

نکته قابل‌توجه این است که انحصار واردات این میوه‌های لاکچری از سوی عده‌ای خاص است که این موضوع باعث شده تا قیمت این محصولات بدون هرگونه ضابطه و تنها براساس تصمیم واردکننده تعیین شود.

به همین دلیل است که در میوه‌فروشی‌های بالای شهر قیمت یک کیلو لیچی ۳ میلیون‌و۱۰۰ هزار تومان، بلوبری کیلویی ۲ میلیون تومان، آووکادو کیلویی ۴۶۰هزار تومان و میوه ستاره‌ای یا استارفروت با قیمت کیلویی یک‌میلیون‌و۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار داغ میوه های لوکس ؛ میوه ۳ میلیون تومانی در تهران

البته که این میوه‌ها نه به شکل کیلویی، بلکه دانه‌ای یا گرمی فروخته می‌شوند چون کمتر کسی است که بتواند این میوه‌ها را با این قیمت‌های نجومی به‌صورت کیلویی خریداری کند. این در حالی است که ‌همین میوه‌ها در کشورهای دیگر با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر و معمولی‌تر به فروش می‌رسند و خوراکی لاکچری هم محسوب نمی‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: