کد خبر: ۷۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
شفا آنلاین>سلامت>هم‌ا‌کنون حدود 3000 ميليارد تومان از مطالبات وزارت بهداشت عملياتي نشده است و به همين دليل نبايد توقع داشت که مشکلات چندين ساله حوزه سلامت در عرض چند ماه برطرف شود.
توجه به اين نکته ضروري است که بودجه وزارت بهداشت از 3 منبع درآمدهاي عمومي کشور، درآمدهاي اختصاصي، طرح‌هاي عمراني و تملک دارايي تامين مي‌شود. اين بودجه در بخش درآمدهاي عمومي از 22 هزار و 400 ميليارد تومان با 3 درصد افزايش در سال 94، به 23 هزار و 600 ميليارد تومان رسيده است.

رشد 3 درصدي بودجه عمومي وزارت بهداشت با افزايش نرخ تورم در سال آينده که قطعا فرا‌تر از اين ميزان است تطابق ندارد، از اين رو از محل درآمد يک درصد ماليات ارزش بر افزوده و 10 درصد درآمد حاصل از هدفمندي يارانه‌ها ميزان بودجه افزايش يافته تا بتوان مشکلات حوزه سلامت را مديريت کرد. بر اساس قانون، 10 درصد درآمد حاصل از هدفمند کردن يارانه‌ها بايد به بهداشت و درمان اختصاص مي‌يافت که اين مهم تا قبل از سال 93 اجرايي نشد دولت و مجلس تلاش مي‌کنند تا سلامت مردم همواره با توجه به کاهش قيمت نفت و تحريم‌ها و مشکلات خاص در اولويت باشد.

اما گذشته از اين مسائل بايد پذيرفت که مبناي مذاکرات هسته‌اي اقتدار و عظمت ملت ايران است و اقتدار ايران در مقابل زياده‌خواهي استکبار مهم‌ترين دستاورد توافق هسته‌اي است. تيم مذاکره‌کننده کشورمان مذاکرات سخت و نفس‌گيري را در بين 6 کشور چين، روسيه، آمريکا، انگليس، فرانسه و آلمان در لوزان سوئيس انجام دادند تا در ‌‌نهايت دو طرف بر روي يک متن مشترک به عنوان بيانيه به توافق برسند تا يکي از طولاني‌ترين مذاکرات تاريخ به سرانجام برسد.

اين بيانيه تلاش 16 ماهه بين کشور ما و 6 کشور اروپايي بود و محتواي بيانيه‌‌ همان است که توسط رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه کشورمان بيان شد. محتواي آن لغو تمامي تحريم‌ها و حفظ دانش هسته‌اي است که خواست ملت ايران هستند که قطع به يقين دستاوردهاي آن به حوزه بهداشت و درمان نيز خواهد رسيد.

ما از تيم مذاکره‌کننده تا رسيدن به نتيجه نهايي حمايت مي‌کنيم. امروز دشمنان ما به لحاظ قدرت ايران اسلامي پاي ميز مذاکره آمدند و اين مهم نشان از اقتدار و عظمت ايران اسلامي در جهان و تاثيرگذاري آن در تمامي معادلات بين‌المللي دارد.

حرکت مقتدرانه تيم مذاکره‌کننده کشورمان به رسميت شناختن فعاليت هسته‌اي کشورمان را ممکن کرد و ضروري است که تاکيد بر حفظ عزت و اقتدار ايران اسلامي در ادامه اين روند همواره همچون گذشته سرلوحه اقدامات تيم مذاکره‌کننده باشد.

براساس سخنان مقام معظم رهبري، تعاملات بين‌المللي کشور از جمله مذاکرات هسته‌اي بايد بر 3 اصل حکمت، عزت و مصلحت منطبق باشد و اميدواريم که بيانيه لوزان منطبق بر اين 3 اصل بوده باشد. اميدواريم موفقيت دولت در مذاکرات هسته‌اي منجربه گره‌گشايي از مشکلات اقتصادي، فرهنگي و سياسي شده و بسياري از مطالبات و انتظارات مردم برطرف شود و آينده‌اي روشن پيش روي ملت قرار گيرد.سپید


شهلا ميرگلوبيات

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: