کد خبر: ۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 20
شفا آنلاین>سلامت >اجتماعی>برخی افراد در هنگام مراجعه برای انجام جراحی بینی، عکسی را نشان می‌دهند که می‌خواهند شبیه شخصیت‌های مورد نظر یا بازیگر یا کسی که قبلاً عمل جراحی بینی را انجام داده است بشوند؛ اما عملا این کار امکان پذیر نیست.
به گزارش شفا آنلاین، حسین ابدالی فوق تخصص جراحی پلاستیک در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: 80 درصد اکسیژن بدن از طریق بینی وارد ریه‌ها می‌شود، از همین رو باید در جراحی بینی به فیزیولوژی بینی توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مؤثر در کیفیت عمل جراحی بینی آشنایی پزشک با فیزیولوژی بینی است، در صورتی‌که پزشک متخصص نباشد و با ساختار داخلی بینی و استخوان‌بندی‌ها آشنایی لازم را نداشته باشد ممکن است عمل جراحی به‌خوبی از کار در نیاید و حتی عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. همچنین مهارت پزشک در انجام عمل باعث حفظ حس بویایی بیمار پس از عمل جراحی خواهد شد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و فک و صورت، افزود: برای انجام عمل بینی شرایط سنی بسیار اهمیت دارد. به‌طوری‌که با توجه به تکمیل رشد استخوان‌بندی و فرم گیری صورت این میزان در دختران حداقل 17 و در پسران 18 سال تعیین‌شده است. همچنین بهترین زمان برای انجام این عمل تا حداکثر 35 سالگی است، چراکه پس‌ از آن پوست با افتادگی‌های همراه است که این موضوع عمل را سخت‌تر خواهد کرد.

ابدالی با تأکید بر این موضوع که نمی‌توان هیچ‌کس را شبیه کس دیگری کرد، گفت: برخی افراد در هنگام مراجعه عکسی را به ما نشان می‌دهند که می‌خواهند شبیه شخصیت‌های موردنظر یا بازیگر یا کسی که قبلاً عمل جراحی بینی را انجام داده است بشوند؛ این در حالی است که ما نمی‌توانیم چهره کسی را شبیه به شخص دیگری در بیاوریم و تنها بر اساس فیزیک صورت و نوع قرار گرفتن چشم و دیگر فاکتورهای زیبایی در صورت بهترین وضعیت را برای شخص فراهم می کنیم.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه به عوارض جراحی بینی اشاره کرد و گفت: خونریزی، عفونت، از بین رفتن حس بویایی، باقی ماندن انحراف بینی و...، از جمله عوارض جراحی بینی است که لازم است این عمل‌ها تنها توسط پزشکان متخصص انجام شود و نباید افراد فریب تبلیغات گوناگون ماهواره‌ها و... در این خصوص را بخورند.

وی افزود: بر اساس کتاب تعرفه‌های سلامت، هزینه جراحی بینی بین 5 تا 10 میلیون تومان متغیر است؛ اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که نظارتی بر افرادی که این نوع جراحی را انجام می‌دهند، وجود ندارد و تفاوت‌ها در قیمت و کیفیت و همچنین مشکلات و عوارض پس از عمل از ضعف عدم نظارت کافی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: