کد خبر: ۷۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 19
شفا آنلاین>سلامت>يکي از اعضاي يک گروه پزشکي چيني- ايتاليايي روز جمعه 11 سپتامبر (20 شهريور) اعلام کرد که اين گروه قصد دارند که با وجود حاشيه‌هاي فراوان و نگراني‌هاي مربوط به اخلاقيات پزشکي، نخستين پيوند سر را در چين انجام دهند.
به گزارش شفا آنلاین،زن شيائوپينگ،‌ جراح چيني که با سرجيو کاناورو، جراح ايتاليايي همکار شده است، اميدوار است اين عمل تا دو سال آينده انجام شود، البته به گفته او فقط درصورتي‌که پژوهش‌ها و آزمون‌هاي مقدماتي مطابق برنامه پيش رود. رن گفت: «شمار زيادي از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که ما قطعا تا سال 2017 به انجام اين جراحي خواهيم پرداخت،‌ اما اين عمل فقط در صورتي انجام خواهد شد که همه مراحل قبل از عمل به‌راحتي پيش رود.»

کاناورو که سرپرست «گروه نورومدولاسيون پيشرفته تورين» است، ابتدا در سال 2013 طرحش را اعلام کرده بود، و در آن زمان گفته بود که مي‌توان امکان انجام اين عمل را در فاصله کوتاهي تا سال 2016 فراهم کرد. اما به نظر مي‌رسد که اين زمان‌بندي با توجه به موانع بي‌شمار و خلأها در دانش دراين‌باره بسيار نامحتمل باشد. مردي که براي انجام اين عمل داوطلب شده است،‌ والري اسپيريدونوف 30 ساله است که دچار بيماري وردينگ-هوفمان، يک بيماري تحليل‌برنده پيش‌رونده و غيرقابل علاج،‌ است. رن گفت اين عمل احتمالا در دانشگاه پزشکي هاربين در ايالت شمال شرقي هيلونگ‌جيانگ انجام خواهد شد.

او از پاسخ به اين پرسش که بدن اهدايي ممکن است از کجا به دست مي‌آيد، خودداري کرد و گفت هنوز مطمئن نيست که آيا فرد اهداکننده چيني خواهد بود يا نه. تقاضاي زياد براي اعضاي پيوندي در چين و کمبود مزمن اهداي اعضا باعث شده است که زندانيان در انتظار اعدام در طول سال‌ها به يک منبع اصلي اعضاي پيوندي بدل شوند و اين موضوع مباحثات داغي را برانگيخته است.

چين وعده داده است که از اعضاي زندانيان اعدام‌شده استفاده نکند، اما کارشناسان درباره اين وعده ابراز ترديد کرده‌اند و اين بحث را مطرح مي‌کنند که برداشت اعضاي بدن زندانيان ادامه خواهد يافت، اما اکنون به‌عنوان «اعضاي اهدايي» رده‌بندي خواهند شد. چين در سال 2007 دادوستد اعضاي انساني را ممنوع کرد، اما در اين کشور 37/1 ميليارد دلاري ميزان تقاضا براي اعضاي پيوندي بسيار فراتر از ميزان فراهم آوري اين اعضا است و به‌اين‌ترتيب زمينه براي اهداي اجباري اعضا و فروش غيرقانوني آنها فراهم مي‌شود.

اهداي اعضا در چين عملي رايج نيست،‌ چراکه بسياري از چيني‌ها اعتقاد دارند که بعد از مرگ سوزانده خواهند شد و بنابراين احساس مي‌کنند که بايد بدنشان را به شکل کامل حفظ کنند.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: