کد خبر: ۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 19
شفا آنلاین>اجتماعی>یکی از راه‌های مقابله با عوارض ناشی از آثار ریزگردها، توجه‌ ویژه به الگوی تغذیه صحیح است.
به گزارش شفا آنلاین،شکراله سلمان‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص رعایت نکات بهداشتی با ورود دوباره ریزگردها بیان کرد: برای در امان ماندن از آسیب‌هایی که گردوغبارها به ما می‌رسانند باید از لبنیات تازه مانند شیر و ماست کم چرب، سبزیجات و میوه‌هایی مانند هلو، انگور، شلیل و ... استفاده کرد.
 
وی با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد: افزایش ریزگردها می‌تواند برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و ریوی رنج می‌برند بسیار مضر باشد و تا حدی آسیب برساند که باعث بستری شدن افراد در بیمارستان شود.
 
سلمان‌زاده با اشاره به آسیب‌های جدی که آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی می‌رسانند، اظهار کرد: در حال حاضر متخصصان مشغول بررسی وجود عوامل شیمیایی و میکروبی هوای خوزستان هستند هر چند که به نظر می‌رسد این عوامل به همراه ریزگردها وارد می‌شوند. بدین ترتیب رعایت نکات بهداشتی ضروری است.
 
وی ضمن بیان اینکه با اعلام هواشناسی مبنی بر ورود ریزگردها، هشدارهایی داده شد، اذعان کرد: تا حد امکان افراد نباید از خانه خارج شوند و در صورت خارج شدن هم نباید به فعالیت فیزیکی سنگین و ورزش بپردازند. علاوه بر این‌ها خروج از خانه حتماً باید با ماسک باشد. افراد حساس، کودکان، کهنسالان و بیماران قلبی ریوی نباید وارد محیط خارج خانه شوند. هم‌چنین کسانی که از لنز استفاده می‌کنند باید مراقب باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: