کد خبر: ۷۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>اجتماعی>شرکت هوندا نیز به جمع شرکت‌هایی پیوست که مجوز آزمایش خودروی بدون راننده خود در خیابان های عادی و محیط غیر آزمایشگاهی را به دست آورده اند.
به گزارش شفا آنلاین،  شرکت خودرو سازی هوندا به تازگی گام های بزرگی در جهت تولید اتومبیل های بدون راننده برداشته است. این شرکت به تازگی موفق به دریافت مجوز آزمایش های خودرو خود در جاده های کالیفرنیا شده است.

 دریافت این مجوز به این معناست که این خودروهای روباتیک می توانند خارج از محوطه بسته آزمایشگاه نیز به حرکت در بیایند.

 شایان ذکر است که این شرکت برای فعالیت در رده خودروهای بدون راننده کمی دیر وارد بازار رقابت شده است. شرایط کنونی بازار به نحوی شکل گرفته است که شرکت های متعددی موفق به کسب مجوز آزمایش خودروهای خود در خارج از محیط آزمایشگاهی شده اند.

در میان این شرکت ها می توان به شرکت های خودرو سازی بزرگ و خوش نامی مانند آئودی و لکسوس اشاره کرد. خودروی بدون راننده گوگل نیز به عنوان مشهورترین محصول ساخته شده در این رده در میان تمامی کاربران جهانی نامی شناخته شده محسوب می شود.

 با این وجود ورود هوندا به این رده از صنایع موتوری را می توان به فال نیک گرفت زیرا هرچقدر تعداد شرکت های ارائه دهنده خودروهای بدون راننده بیشتر باشد، انتخاب های بیشتری پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این تعدد شرکت های بزرگ در این رقابت نو ظهور موجب خواهد شد تا بسیاری از این شرکت ها به دنبال فناوری های جانبی متمایز کننده در خودرو خود بروند و همین امر به پیشرفت کلی ساختار خودرو های بدون راننده منتهی خواهد شد.

البته این آزمایش ها به این معنی نیست که به زودی شاهد عرضه خودروهای بدون راننده در سطح کاربری عمومی خواهیم بود و به نظر می رسد که این فناوری در جهات مختلفی نیازمند پیشرفت است. نخستین امری که باید با پیشرفت روبرو شود را می توان امنیت این فناوری در مواجهه با شرایط پیش بینی نشده دانست و دومین مورد نیز به ساختار اعتماد کاربران به این فناوری باز می گردد که هنوز در سطح بسیار نامناسبی قرار دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: