کد خبر: ۷۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفا آنلاین>سلامت>براساس خط مشي جديد آکادمي آمريکايي کودکان، واکسيناسيون آنفلوآنزا بايد براي همه پرسنل بهداشت و درمان اجباري باشد.
به گزارش شفا آنلاین، اين بيانيه بوسيله کميته بيماري‌هاي عفوني اين آکادمي ارايه شده است. هدف اين است که واکسيناسيون آنفلوآنزا در سال 2020، 90 درصد پرسنل بهداشت و درمان را پوشش دهد، اما بيشترين پوشش که در فصل آنفلوآنزاي 2013-2014 ديده شد، تنها 75 درصد پرسنل را در بر گرفته بود. ايميونيزاسيون اجباري موثرتر از برنامه ايميونيزاسيون داوطلبانه است. در اين صورت، ميزان پوشش افراد به 94 درصد خواهد رسيد.

توصيه‌هاي روزآمد شده آنفلوآنزا براي کودکان: واکسن آنفلوآنزا بهترين راه براي حفاظت کودکان در برابر اين ويروس است. ويروس آنفلوآنزا غير‌قابل پيش‌بيني است و هميشه نمي‌توان شدت آن و اينکه تا چه اندازه گروه‌هاي مختلف جمعيتي را تحت تاثير قرار مي‌دهد، پيش‌بيني کرد. واکسينه شدن با واکسن آنفلوآنزا در هر سال، به‌طور قابل توجهي خطر بستري شدن کودکان را در بيمارستان در اثر اين بيماري کاهش مي‌دهد و به دنبال آن، ديگر اعضاي خانواده و جامعه نيز محافظت مي‌شوند.

در گذشته، 90 درصد مرگ و مير کودکان در اثر آنفلوآنزا در کودکان واکسينه نشده ديده مي‌شد. در فصل آنفلوآنزاي 2015-2014، 145 کودک در اثر بيماري‌هاي مرتبط با آنفلوآنزا فوت کردند که اغلب آنها نيز هيچ بيماري زمينه‌اي خاصي را هم نداشتند.

آکادمي آمريکايي کودکان توصيه‌ مي‌کند والدين کودکان خود را در اولين فرصت واکسينه کنند، زيرا فصل آنفلوآنزا ممکن است در اوايل پائيز يا زمستان آغاز شود يا بيشتر از يک پيک از اين بيماري ديده شود و تا اواخر فصل بهار هم به طول انجامد. در اين بيانيه، توصيه‌هاي مربوط به استفاده روتين از واکسن فصلي آنفلوآنزا و داروهاي ضدويروسي در کودکان به‌روز شده‌اند. اين آکادمي توصيه مي‌کند تمامي افراد 6 ماهه و بالاتر، شامل همه کودکان و نوجوانان، سالانه واکسينه شوند.

مهم‌ترين نکات فصل آنفلوآنزاي 2016-2015 شامل موارد زير است: 1) واکسن آنفولانزا جهاني سالانه با يک واکسن سه ظرفيتي يا چهار ظرفيتي انجام شود (هيچ‌يک بر ديگري برتري ندارند)، 2) گونه‌هاي واکسن آنفلوآنزاي سال 2016-2015، آنفلوآنزاي A يا H3N2 و B يا Yamagata lineage هستند که نسبت به گونه‌هاي استفاده شده در واکسن‌هاي سال گذشته، متفاوت هستند. واکسن سه‌ظرفيتي دربرگيرنده A/California/7/2009 (H1N1) pdm09-like virus، همچنين A/Switzerland/9715293/2013 (H3N2)-like virus و B/Phuket/3073/2013-like virus (B/Yamagata lineage) است. واکسن 4ظرفيتي نيز علاوه بر موارد فوق، حاوي ويروس B اضافي (B/Brisbane/60/2008-like virus [B/Victoria lineage]) است.
3) براي کودکان 6 ماه تا 8 سال، الگوريتم موجود روزآمد شده تا تغييرات گونه‌هاي ويروس را نسبت به سال گذشته، منعکس کند. اين بيانيه، از سوي ديگر، استفاده از داروهاي ضدويروسي را به منظور پيشگيري و درمان آنفلوآنزا در کودکان پوشش مي‌دهد. پزشکان بايد بي‌درنگ کودکان مشکوک به بيماري آنفلوآنزا را تشخيص دهند تا هر چه سريع‌تر درمان ضدويروسي آغاز شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: