کد خبر: ۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: کارگاه آموزش تخصصی مشاوران و راهنمایان ازدواج پایدار در شمیرانات برگزار می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،سیاوش شهریور با اشاره به آماده سازی شرایط برنامه ازدواج پایدار اظهار کرد: خانواده همواره پرورش‌دهنده نسلی پاکدامن و شایسته بوده است و در دوران دفاع مقدس این نهاد منبع آموزش تاب‌آوری و مقاومت در جامعه بوده است همچنان که در تلاش‌های برون‌رفت از بحران‌های اجتماعی به ویژه پدیده طلاق در میان زوج‌های جوان خانواده نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای به عهده دارد.

وی در ادامه با بیان مخاطرات حاکم در نهاد خانواده افزود: متاسفانه امروزه تاب‌آور ترین نهاد اجتماعی در معرض آسیب و مخاطرات اجتماعی قرار دارد و با وصف آمارهای موجود در زمینه ناپایداری و طلاق‌های رو به رشد ناشی از سبک زندگی بیگانه این نهاد نیازمند حمایت ویژه و کمک متخصصین حوزه خانواده برای تقویت، ارتقا، منزلت و کارکرد بیش از پیش خود است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران تصریح کرد: مرحله مقدماتی این برنامه و کارگاه آموزشی با توجه به اهمیت موضوع و سرنوشت‌ساز بودن مرحله عقد تا اولین سالگرد ازدواج زوجین، غنی سازی روابط زوجین و پایش رضایت زناشویی است که به همراه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای انجام می‌شود.

شهریور در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا ضروری است مشاوران و راهنمایان زوجین برای ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز آماده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: