کد خبر: ۷۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه میوه در وضعیت فراواتی تولید و عرضه به سر‌می‌برد گفت: این وضعیت باعث شده که دیگرمردم میوه‌های وارداتی نخرند و قاچاق این محصول از رونق افتاد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین مهاجران با اعلام این خبر اظهار کرد: قیمت میوه در هفته‌های اخیر در مقایسه با گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که این امر به دلیل افزایش عرضه میوه در بازار مصرف و فراوانی تولید است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌ بار ادامه داد: میوه‌های آلبالو و گیلاس پایان فصل خود را تجربه می‌کنند و میوه‌های نظیر پرتقال و نارنگی درحال جایگزینی هستند که قیمت این میوه‌های تازه وارد نیز متعادل است.

مهاجران تاکید کرد: در حال حاضر هرکیلوگرم انگور از هزار تا 5 هزار و 500  تومان، لیو 2 هزار تومان، انار 3 هزار تومان، هلو 3 هزار تومان، نارنگی رسمی 3 هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی 5هزار و 500 تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

وی گفت: قیمت هرکیلوگرم هندوانه نیز در حال حاضر 150 تا 300 و خربزه هزار تا 1500 و طالبی نیز با توجه به اینکه دیگر فصل تولید آن به پایان رسیده است 2500 تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران با بیان اینکه قیمت محصولات غده‌ای در یک ماه گذشته تغییری نداشته است یادآور شد:  درمیادین مرکزی میوه و تره بار هرکیلوگرم پیاز 600 تا 800 تومان و سیب زمینی 700 تا 1000 تومان به فروش می‌رسد.

مردم دیگر انگور قاچاق 14 هزار تومانی را نمی‌خرند

وی گفت: قیمت خیار گلخانه و بوته‌رس نیز تقریبا برابر شده است و به قیمت هزار و 500  تا 2 هزار تومان رسیده است.همچنین موز نیز که در ماه‌های اخیر از ثبات جالبی برخوردار بوده و در 40 روز گشته تنها 100 تومان تغییر قیمتی داشته و به قیمت 3500 تومان رسیده است.

مهاجران تاکید کرد:  میوه‌های قاچاق دیگربه ندرت در میادین میوه و تره بار مشاهده می‌شود زیرا با آمدن میوه‌های داخلی در حجم بالا و کاهش قیمت میوه، دیگر در بازار مصرف خریداری ندارد.

مهاجران یاد آورشد: زمانی که انگور تازه داخلی هزار تا 5 هزار و 500 تومان در میادین مرکزی میوه به فروش می‌رسد، دیگر انگور 14 هزار تومانی شیلی جایگاهی در میان مصرف کنندگان ندارد.

گفتنی است که نرخ اعلام شده در این خبر مربوط به میادین مرکزی میوه و تره بار است و بنا بر اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار قیمت این محصولات ممکن است در سطح شهر تا 30 درصد افزایش یابد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: