کد خبر: ۷۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>سلامت>براساس گزارش جديد مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي (CDC) ايالات متحده، پرهزينه‌ترين بيماري در آمريکا، به بيماري قلبي‌عروقي مربوط مي‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،درمان افراد مبتلا به بيماري قلبي‌عروقي براي هر ايالت، سالانه رقمي بين 411 ميليون تا 26 ميليارد دلار هزينه دربر دارد. علاوه براين، هزينه‌هاي غيبت از کار به دليل اين بيماري، براي هر ايالت سالانه بين 23 ميليون تا 3/1 ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود.

 اعدادي که در اين گزارش آمده، برگرفته از ابزاري متعلق به CDC، به نام «محاسبه‌گر هزينه بيماري مزمن» است و يکي از عللي که اين گزارش نوشته شده، آن است که محققان دقيقا نشان دهند اين ابزار چه مي‌تواند انجام دهد.

 اين گزارش به‌وسيله محققان دانشگاه کاروليناي جنوبي در نشريه «پيشگيري از بيماري‌هاي مزمن» منتشر شده است.

 داده‌هاي توليد شده به‌وسيله اين ابزار نشان مي‌دهند که هزينه‌هاي بيماري قلبي‌عروقي در ايالت‌هاي مختلف آمريکا بسيار متغير هستند. آلاسکا، در سال 411 ميليون دلار براي اين بيماري هزينه مي‌کند، در حالي که کاليفرنيا، که جمعيت بسيار بيشتري را در خود جاي داده، در حدود 1/26 ميليارد دلار در سال براي بيماري قلبي‌عروقي مي‌پردازد.

ابزار «محاسبه‌گر هزينه بيماري مزمن» نخستين بار در سال 2009 ابداع شد، و از آن زمان، براي تخمين و محاسبه هزينه‌هاي بيمه Medicaid در هر ايالت، براي سرطان، نارسايي احتقاني قلب، بيماري کرونري قلب، هيپرتانسيون، استروک و ديگر بيماري‌هاي قلبي و ديابت مورد استفاده قرار گرفت.


اين ابزار محاسبه‌گر در سال 2013 روزآمد شده و هزينه‌هاي تمامي پرداخت‌کننده‌ها را (نه‌تنها مديکد، بلکه مديکر و ديگر بيمه‌هاي سلامت خصوصي) را نيز محاسبه کرد. از سوي ديگر، سه بيماري ديگر را نيز در محاسبات خود وارد کرد: آرتريت، آسم و افسردگي. در نسخه روزآمد شده 2013، هزينه‌هاي غيبت از کار نيز گنجانده شد.

در حال حاضر، داده‌هاي زيادي وجود دارند که نشان مي‌دهند بيماري‌هاي مزمن در کل چه هزينه‌اي را به اقتصاد ايالات متحده تحميل مي‌کنند، اما داده‌هاي اندکي براساس هر ايالت، به‌طور جداگانه در دسترس قرار دارد، در حالي که بسياري از تصميم‌هاي سياست‌گذاري سلامت در واقع در در همان سطح ايالتي گرفته مي‌شوند. 2

دليل وجود دارد که چرا بعضي از بيماري‌ها پرهزينه‌تر از ديگر موارد هستند. بيماري‌هايي که رايج‌تر هستند، هزينه‌هاي بالاتري دارند، زيرا تعداد بيشتري از افراد بايد تحت درمان قرار گيرند. نمونه اين مورد، بيماري ديابت است.

البته بيماري نادر هم مي‌تواند تاثير اقتصادي زيادي داشته باشد، زيرا هزينه درمان بالايي را طلب مي‌کند، مانند نارسايي احتقاني قلب.

ابزار محاسبه‌گر ابداعي به دپارتمان‌هاي بهداشت و سلامت هر ايالت اطلاعات ذي‌قيمتي را در مورد بار اقتصادي بيماري‌هاي مختلف ارايه مي‌کند، بنابراين به سياست‌گذاران کمک مي‌شود تصميمات آگاهانه‌اي درباره اينکه منابع خود را به‌منظور پيشگيري از بيماري‌ها و کاهش هزينه‌هاي بيماري، مستقيما تزريق کنند. اين ابزار اغلب به عنوان ابزاري براي اولويت‌بندي استفاده مي‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: