کد خبر: ۷۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران جزئیات طرح یک لقمه مهربانی را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین، فرزاد پارسیان هوشیار ظهر امروز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح «یک لقمه مهربانی» که در دره فرحزاد اجرایی شد در جمع خبرنگاران گفت: طرح یک لقمه مهربانی عنوان کار ویژه‌ سازمان رفاه شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود بیش از ششصد هزار پلاک در شهر تهران وجود دارد که هر روز برای تهیه غذای خود به رستوران گردی می‌پردازند گفت: این عدد بیش از 50 درصد شهروندان تهرانی را تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر فقرا و کارتن خوابهایی در این شهر وجود دارد که غذایی برای خوردن ندارند.

هوشیار با بیان اینکه مخاطبان یک لقمه مهربانی افراد ثروتمند جامعه است گفت: بر اساس این طرح 9 نقطه از جمله فروشگاه‌های شهروند پرمخاطب شناسایی و طرح یک لقمه مهربانی در آن اجرا می‌شود. به گونه‌ای که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز یک بسته غذا برای کارتن خواب‌ها خریداری کنند.

وی با بیان اینکه اگر فردی بیش از 10 پرس غذا برای کارتن خواب‌ها خریداری کند از او دعوت می‌شود که در توزیع غذاها حضور داشته باشد گفت: امروز با حضور در دره فرحزاد و منطقه دو شاهد آغاز طرح یک لقمه مهربانی هستیم به گونه‌ای که ظهر امروز 200 پرس غذا میان کارتن خواب‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه طرح یک لقمه مهربانی در راستای اعتماد سازی، سیکل توزیع غذا را به خریداران غذا اعلام می‌کند گفت: پس از آنکه یک خیر پول غذا را پرداخت کرد،‌ غذا همان روز برای توزیع به مناطق آسیب پذیر منتقل می‌شود و پس از آنکه به دست کارتن خواب رسید اطلاعات موقعیتی این کارتن خواب برای فرد خریدار ارسال می‌شود تا او از رسیدن غذا به دست کارتن خواب مطمئن شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح جریان سازی در حوزه بهبود آسیب‌های اجتماعی ا ست گفت:‌ سعی داریم با این اقدام اعتماد اجتماعی مردم را افزایش بدهیم و تک تک شهروندان را نسبت به مقوله کارتن خوابی حساس کنیم.

هوشیار با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول اجرای این طرح با فعالیت 9 فروشگاه شهروند آغاز شده است ادامه داد: در حال حاضر چندین مجموعه خیریه نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم این طرح آنقدر خوب پیش برود که دیگر شاهد گرسنه خوابیدن فردی نباشیم.

وی با بیان اینکه طرح یک لقمه مهربانی زیر مجموعه طرح حامی و مجمع خیرین محلات است گفت: معتقدیم آسیب‌های اجتماعی را با بودجه حاکمیتی نمی‌توان حل و فصل کرد و اگر بودجه نفت کشور و همچنین کل بودجه شهرداری برای بهبود آسیب‌ها وارد شود باز هم مشکل حل نخواهد شد چرا که باید حساسیت عمومی و آگاهی‌های فردی افزایش یابد.

وی همچنین از اعلام آمادگی رستوران‌های زنجیره‌ای برای پیوستن به این طرح خبر داد و تصریح کرد: رستوران‌ها متعهد شده‌اند که مازاد غذای هر شب خود و نه غذای دستخورده را با سیستم پیک به در خانه نیازمندان شهر برسانند.

وی همچنین از اعلام آمادگی تالارهای پذیرایی و عروسی خبر داد و گفت: در مناطق برخوردار تالارهایی وجود دارد که مازاد غذای خود را می‌توانند به افراد نیازمند دهند که این تالارها نیز شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح یک لقمه مهربانی می‌توان معتادان خسته از اعتیاد را که تمایل به ترک دارند را نیز یافت، افزود: در سازمان رفاه ترک اعتیاد اجباری نداریم چرا که معتقدیم بازگشت کارتن خواب به شرایط عادی باید تشویقی باشد و بر همین اساس پس از بهبود معتادان سعی داریم با حرفه آموزی آنها، او را به سمت اشتغال و درمان پیش ببریم و این در حالی است که هیچ وظیفه قانونی در این راستا نداشته و تنها برای حفظ کرامت انسانی این اقدام را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان رفاه با توزیع غذای گرم میان معتادان دره فرحزاد رسما آغاز به کار طرح یک لقمه مهربانی را اعلام کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: