کد خبر: ۷۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
معاون بیمارستان هلال احمر در مکه خبر داد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه 55 هتل و محل استقرار زائران روزانه مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت قرار دارد، گفت: میانگین در مطب هر هتل طی هر شبانه روز صد مورد ویزیت بیماران انجام می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین : امین‌رضا طباطبایی  در رابطه با مجموع اقدامات انجام گرفته هلال‌احمر برای زائران حج تمتع در مکه، اظهار داشت: زائران ایرانی از یکشنبه هفته گذشته وارد مکه مکرمه شدند و پزشکان مرکز پزشکی هلال احمر برنامه‌های خود را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران آغاز کردند.

وی افزود: 38 مطب و درمانگاه فعال در محل استقرار زائرین راه‌اندازی شده است و بخش پاراکلینیک نیز در بیمارستان‌های هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون بیمارستان هلال احمر در مکه، گفت: خوشبختانه از ابتدای حج تمتع مشکل خاصی از لحاظ شیوع بیماری در میان زائران گزارش نشده و روند درمان زائران بیمار به دلیل بیماری‌های تنفسی، گوارشی، عضلانی و ... به خوبی در حال انجام است.

طباطبایی با اشاره به نظارت و بازدید از آشپزخانه‌ هتل‌ها و محل اسکان زائرین، اظهار داشت: آشپزخانه مرکزی محل طبخ غذا برای زائرین است که این آشپزخانه به طور مداوم مورد نظارت کارشناسان بهداشت و پزشکان ناظر قرار دارد.

وی ادامه داد: 55 هتل محل اسکان زائران نیز روزانه از لحاظ بهداشت، تهویه، منابع آب و دفع زباله بررسی می‌شود و عملکرد پزشکان در مطب هتل‌ها نیز مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت هلال احمر قرار دارد.

معاون بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه 38 مطب فعال در محل اسکان زائران وجود دارد، گفت: در تمامی مطب‌ها و درمانگاه‌ها پزشک زن حضور دارد و به طور کلی 80 پزشک زن جهت ارائه خدمات به بیماران زن در نظر گرفته شده است ولی این تعداد پزشک هنوز به طور کامل به مکه اعزام نشده‌اند و تعدادی نیز در مدینه حضور دارند.

طباطبایی بیان داشت: میانگین هر هتل به طور شبانه‌روز صد مورد ویزیت در مطب آن انجام می‌گیرد و می‌توان گفت از ابتدای حج تمتع بیش از 5 هزار مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان هلال احمر داشته‌ایم.

وی از راه‌اندازی سیستم پاسخگویی به شکایات بیماران خبر داد و گفت: با وجود راه‌اندازی این سیستم خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی از جانب بیماران مطرح نشده و همه مسائل در حوزه درمان به خوبی پیش می‌رود.

معاون بیمارستان هلال احمر در مکه در پایان گفت: دو زائر ایرانی به دلیل مشکل قلبی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که ان‌شاءالله به زودی مرخص خواهند شد.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: