کد خبر: ۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 04
شفا آنلاین>اجتماعی>عجیب اند یا خاص فرقی نمی کند، آن ها عادت های خودشان را دارند و هیچ نسلی شبیه شان نیست، اعضای نسل y، بعد از نسل x و قبل از نسل z به دنیا آمده اند. یک نسل yای به شدت به دنیای مجازی و فناوری دیجیتال وابسته است و یکی از اهدافش این است
به گزارش شفا آنلاین،عجیب اند یا خاص فرقی نمی کند، آن ها عادت های خودشان را دارند و هیچ نسلی شبیه شان نیست، اعضای نسل y، بعد از نسل x و قبل از نسل z به دنیا آمده اند. یک نسل yای به شدت به دنیای مجازی و فناوری دیجیتال وابسته است و یکی از اهدافش این است که با در دست گرفتن دنیای مجازی جای پایش را میان بقیه نسل ها محکمت تر کند، آن ها از طریق تشکیل گروه هایی در صفحات اجتماعی خرید و فروش می کنند.

برخلاف تصور ذهنی ما که همیشه فرزندان به خانواده احتیاج دارند، در نسل y خانواده به فرزندش وابسته است، به طوری که پدر خانواده در انتظار فرزندش می نشیند تا بیاید و برای او دی وی دی را راه بیندازد. اعضای این نسل تمایل زیادی به استقلال دارند، با این تفاوت که مستقل بودنشان در دوری از خانواده تعریف نمی شود. بسیار به خوش گذرانی خود اهمیت می دهند و هیچ کس نمی تواند مانع خوشحالی شان شود.



 این ویژگی به اقتصاد کشورشان لطمه زیادی وارد کرده است، به این دلیل که اگر درآمد دارند آن را صرف خوش گذرانی می کنند و اگر ندارند، خانواده این هزینه را پرداخت می کند. می شود گفت این نسل به جای این که با حضورش در دنیای مجازی خودنمایی می کند، با طرز مهمانی رفتن می خواهد استقلال خودش را به رخ بکشد.

مهمانی رفتن به سبک yها

نسل y، نسلی است به ظاهر خفن یا نسلی که می گوید دنیا را روی انگشت کوچکمان می چرخانیم و به شیوه های خوش گذرانی خود اهمیت می دهیم. خوش گذرانی حساب شده و دقیق. دیده شده برای دورهمی های کوچکشان هم مدیر برنامه دارند و اگر زمان سرو دسر از ساعت 10:00 بشود 10:01 قاطی می کنند و شروع می کنند به آویزان شدن از لوستر و سعی می کنند با جیغ های ممتدشان لیوان های نوشابه را بشکنند. در این زمینه استعدادی غیرقابل تصور دارند.

آسان ترین راه حل برای اولین مشکل مهمانی رفتن

در کمد را باز می کنیم. وقتی که کوهی از لباس بر سرمان خراب شد، اولین جمله ای که مغز وادارمان می کند تا به زبان بیاوریم «هیچی لباس ندارم، چی بپوشم» است. ایگرگی ها اصلا از این مصائب ندارند. این که در تمام مهمانی ها لباس تکراری بپوشند یا با لباس خواب پدربزرگشان به مهمانی بروند اصلا برایشان مهم نیست.

بعضی هایشان هم که انقدر نقش و نگار خال کوبی شان آدم را به فکر فرو می برد، ترجیح می دهند چیز زیادی نپوشند. دخترهایشان هم گذشته از فلزآلاتی که به خودشان آویزان کرده اند، از سادگی همتا ندارند. همه آن ها پیراهن ساده صورتی پوشیده اند. این طور که پیداست آدم های خاکی ای هستند.



به شیوه yها با دوست خود احوال پرسی کنید

هیچ وقت گول سر و وضع این ایگرگی ها را نخورید. آن هایی که سر و وضعشان شبیه به آدم حسابی ها است یا مثلا با کت و شلوار به مهمانی می روند، طریق احوال پرسی شان با کسانی که با تی شرت به مهمانی می آیند کاملا متفاوت است. مثلا کسی که کت و شلوار می پوشد، هنگامی که از دور یکی از دوستان نزدیکش را می بیند، با فریاد بلندی به سمت او خیز بر می دارد، به طوری که لنگه کفشش وسط مهمانی گم می شود.

بعد از این حرکت هیچ خبری از بغل های گرم نیست. اول با مشت به سینه یکدیگر می کوبند و بعد از آن یک نفر سومی از راه می رسد و هر جفتشان را ضربه فنی می کند، به طوری که با احتمال شکستگی گوش هرسه پهن زمین می شوند. آخرش هم به یکدیگر می گویند: «هی پسر، خفن تر شدی!»

حضور یک آدم معروف در مهمانی

Yها برای این که مهمانی شان همه جانبه باشد یک شخصیت معروف را دعوت می کنند. فکر نکنید مثلا برد پیت در مهمانی حضور دارد. این افراد حکم مجلس گرم کن را دارند، با این تفاوت که هیچ هزینه ای برای حضور خود دریافت نمی کنند.

یک چیزهایی شبیه خودمان

در خانه yها هیچ کس به هیچ کس هیچ چیز تعارف نمی کند، چون صاحب خانه خودش به شدت سرگرم است. مثل این که تدارک شام هم دیده نشده، چون هر کس گرسنه می شود، زنگ می زند پیتزایی سر کوچه. راستی آخر دورهمی صاحب خانه هزینه میوه و شربت و شیرینی را از همه می گیرد.


کسب و کار

این جا هرکس هرکاری دلش بخواهد می کند. یکی می رود می خوابد، یکی کتاب می خواند، چند نفری هم به یکدیگر پارکور یاد می دهند. اما کسی که جلب توجه می کند، دختری است که وسط مهمانی کاسبی راه انداخته است. با رنگ مخصوصی روی دست دخترها طرح های گل و بوته می کشد و فال ورق می گیرد.

 پشت ورق ها سفید است، هرکس هر طرحی را که بخواهد سفارش می دهد تا دختر چشم بادامی برایش بکشد. زیر نقاشی می نویسد generation y و تاریخ مهمانی را می زند. این طور که معلوم است مبلغ زیادی در قبال کاری که انجام می دهد دریافت نمی کند، اما در مهمانی های این نسل، حضور چنین آدمی باعث می شود تا مهمانی شان خاص تر شود و بیشتر به چشم بیایند.

مراسم اختتامیه

وقتی که دورهمی تمام می شود، همه دست یکدیگر را می گیرند و به شکل دایره می ایستند. برای چند دقیقه همه سکوت می کنند و چشمانشان را می بندند و بعد این جملات را با هم می گویند.
«ما نباید یکدیگر را تنها بگذاریم

کسی نمی تواند مانع استقلال و خوشحالی ما بشود

روزی می رسد که همه دنیا از ما قدردانی می کند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: