کد خبر: ۷۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 02
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>به دنبال دستور و مهلت دو هفته‌ای وزیر بهداشت جهت ارتقاء اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام در تهران، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اقدامات انجام شده در این زمینه را برشمرد و در عین حال جزییات تحول در فضای اورژانس‌های بیمارستانی کشور را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین : دکتر امین صابری‌نیا درباره اقدامات انجام شده در راستای مهلت دو هفته‌ای وزیر بهداشت جهت ساماندهی اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام بیمارستان‌های تهران، گفت: اقداماتی که در پی این دستور انجام شد در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات صورت گرفت.

690 نیروی جدید به اورژانس‌های پر ازدحام تهران می‌آیند

وی افزود: کل نیروهایی که اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام بیمارستان‌های تهران در بخش‌های پرستاری، خدماتی و اداری مثل منشی، نگهبان و... نیاز داشتند، 690 نفر بود که خوشبختانه این تعداد ثبت‌نام کردند و به صورت شرکتی جذب می‌شوند.

تامین 80 درصد تجهیزات موردنیاز اورژانس‌های پایتخت

صابری‌نیا اقدام انجام شده در زمینه تجهیزات مورد نیاز این اورژانس‌ها را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این اورژانس‌ها مانند دستگاه الکتروشوک و... تامین شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.

وی درباره افزایش تخت‌ها در این اورژانس‌ها نیز اظهار کرد: در زمینه افزایش تخت و ساخت اورژانس که قبلا برنامه‌هایی داشتیم، در حال حاضر در مرحله استانداردسازی نقشه‌ها هستیم و بناست بعد از اینکه نقشه‌ها تایید شد، نسبت به افزایش ساختارهای اورژانس اقدام شود.

اعلام جزییات تحول در اورژانس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه با اشاره به گفته‌های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تحول جدی در اورژانس‌ها و گسترش فضای اورژانس‌ها، گفت: نزدیک به 122 اورژانس کشور که نسبت مراجعات به داخل این اورژانس‌ها از فضای فیزیکی آنها بیشتر بود، مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از انجام کارهای کارشناسی آن، هزینه لازم برای توسعه آنها مشخص شد.

صابری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر در حال طراحی نقشه‌های استاندارد این مراکز هستیم، ادامه داد: بعد از اینکه نقشه‌ها تصویب شوند، اقدام به توسعه این مراکز اورژانس می‌کنیم. هزینه این طرح بالای 250 میلیارد تومان است که اکنون این هزینه تامین شده و پس از تایید نقشه‌ها، اجرای این توسعه‌ها آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد که این کار در 122 اورژانس کشور که بیشتر مراکز تروما هستند، انجام می‌گیرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: