کد خبر: ۷۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سهل ترین شیوه بیمه شدن برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده و این عزیزان می توانند برای استفاده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق سایت رسمی این سازمان اقدام کنند.
به گزارش شفا آنلاینمحمد حسن زدا در جلسه ستاد همکاری های بین المللی این سازمان افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور که متقاضی بیمه تأمین اجتماعی هستند می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت و بعد از آن نسبت به بیمه خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: ایرانیان مقیم خارج از کشور پس از ورود به سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  و انتخاب گزینه بیمه ایرانیان خارج از کشور، فرم معاینات پزشکی را اخذ کنند و به پزشک معتمد سفارت ویا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود تحویل دهند تا بعد از تکمیل شدن به کشور ارسال شود.
زدا ادامه داد: بعد از ارسال فرم تکمیل شده معاینات پزشکی به ایران، نیاز است که شخصی را به عنوان نماینده یا وکیل خود در ایران معرفی کنند تا این فرد نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت ماهیانه حق بیمه اقدام کند.
وی افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند علاوه بر تعهدات بیمه ای، خدمات درمانی را با پرداخت سرانه آن دریافت کنند.
زدا اظهار داشت: فضای الکترونیکی موجب تسهیل فرایند بیمه شدن ایرانیان خارج از کشور شده و نیازی به مراجعه آنان به شعب داخل کشور نیست.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه روانسازی امور بیمه شدگان از برنامه های کلیدی این سازمان است، اظهار امیدواری کرد با رفع مسئله ورود و خروج ارز،  ایرانیان خارج از کشور از محل اقامت خود بتوانند حق بیمه را پرداخت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: