کد خبر: ۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 28
شفا آنلاین>سلامت>داروخانه‌ها موسسه پزشکی بوده و کار خدمات رسانی را انجام می دهند اما باید چرخه اقتصادی آنها توان پوشش هزینه های جاری را داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران  با انتقاد از اینکه سازمان امور مالیاتی سبب شده داروخانه ها دچار فشار اقتصادی مضاعف شوند بیان داشت: این سازمان بدون محاسبات صحیح و در نظر گرفتن هزینه های داروخانه ها اعداد نجومی را برای مالیات مطالبه می کند.

وی با ابراز اینکه داروخانه ها به عنوان حرفه ای که مشخصا سود پایینی دارد؛ مستلزم حمایت اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: داروخانه ها طبق ضوابط و آیین نامه های وزارت بهداشت ، نمی توانند بصورت آزاد هر دارویی را خریده و یا بفروش برسانند؛ لذا علاوه بر حمایت اقتصادی لازم است تا سازمان امور مالیاتی معافیتهایی را برای همکاران داروساز و داروخانه ها در نظر بگیرد .

وی همچنین به دیرکرد پرداخت سازمان های بیمه گر به داروخانه ها اشاره کرد و گفت :آخرین پرداخت به داروخانه ها اسفندماه 93 بوده و اگر مطالبات داروخانه ها دیر پرداخت شود عملا سود حاصل از فروش دارو از بین رفته  و داروسازان متضرر می شوند.

سجادی تاکید کرد: لازم است هم سازمان های بیمه گر و هم سازمان امور مالیاتی از خدمات رسانی به بخش خصوصی و داروخانه ها حمایت بیشتری کنند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: