کد خبر: ۷۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 26
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: متاسفانه عده ای بر این باروند که صحبت در مورد جزئیات مسائل جنسی شرم و حیا را از بین می برد در حالی مطالعات و بررسی ها نشان می دهد صحبت دراین باره، رابطه زوج را صمیمی تر و مستحکم تر می کند.

دکتر غلامرضا حاجتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در واقع زن و شوهرها باید باورهای ذهنی اشان را از ابتدا مرور کنند.زیرا خیلی از مردان یا زنان ما بر این باوراند که با صحبت در مورد جزئیات مسائل جنسی، شرم و حیا از بین خواهد رفت و رابطه زناشویی آنها نیز به مخاطره می افتد. در حالی که در اکثر موارد بر عکس این مورد صادق است.

وی افزود: در واقع امکان دارد زنان و مردان سلیقه های گوناگونی داشته باشند بنابراین آن مرد یا زن به صورت اختصاصی باید یک رابطه مناسب را تشکیل دهند.

قدم اول/ آیا امکان دارد یا لازم است که باورهای من تغییرکنند؟

این روانپزشک ادامه داد: قدم اول این است که زوج باید با خود بگویند تغییر باورهای من لازم است یا نه و قدم بعدی تغییر باورهاست. زیرا باید دنبال ایجاد ارتباط مناسب رفت و در این میان مکالمات میان زوج از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته وی مهارت ارتباط کلامی موضوع مهمی است که زن و شوهر باید یاد بگیرند؛ نکته مهم آن که همیشه برای حفظ کیفیت رابطه زن و شوهر نباید به یک مدل خاص بسنده کرد. بلکه آنها باید بدانند با ایجاد تنوع ،به سطح رضایتمندی کاملی از رابطه جنسی خواهند رسید. پس به طور کلی باید بپذیریم که همه ما می توانیم نگرش هایمان را نسبت به جزئیات نیز تغییر دهیم.

فیلم های مستهجن و اثرات مخرب آن بر رابطه زناشویی

حاجتی یکی از معضلات جدی جامعه را تماشای فیلم های مستهجن دانست و تأکید کرد: متأسفانه به واسطه این فیلم ها نوعی آگاهی به صورت ناقص به دست زن و شوهر می رسد. به دنبال تماشای فیلم های این چنینی وبه علت مقایسه؛ دید زن و مرد نسبت به یکدیگر تغییر می کند. در حالی که بازیگران این فیلم ها دست مزدهای کلان و آنچنانی دریافت می کنند و در کنارش امکان دارد که سوء مصرف مواد مخدر را داشته باشند و گرنه رابطه جنسی واقعی یک زن و مرد طبیعی همانند روش های آنان نیست!

وی هشدار داد: متأسفانه تماشای فیلم های مستهجن نقش مخربی بر زندگی زناشویی دارد.پس اگر بنای زندگی یک زوج بر این اساس گذاشته شود متأسفانه و به طور جدی زندگی آنها فنا خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: