کد خبر: ۷۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: متأسفانه در پی ورشسکتگی و تعطیلی آزمایشگاه های کشور، پیامک هایی مبنی بر فروش کلیه تجهیزات آزمایشگاه نیز ارسال می شود.

دکتر علی صادقی تبار در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: متأسفانه روزانه برای جامعه آزمایشگاهیان همکارانی که ورشکست و آزمایشگاهشان را تعطیل می کنند پیامک هایی مبنی بر فروش کلیه تجهیزات آزمایشات ارسال می شود و این امر به معنی تعطیلی آزمایشگاه است.حال آنکه به دلیل پائین بودن قیمت تعرفه ها چنین اتفاقاتی به صورت مکرر در آزمایشگاه های کشور به شکل قابل توجهی در حال وقوع است.

وضعیت تعرفه آزمایشگاه ها بعد از طرح تحول نظام سلامت

به گفته وی در اکثر خدمات پزشکی، تعرفه ها به طور منطقی افزایش پیدا کرده اما متأسفانه در خدمات آزمایشگاهی در کمال ناباوری ضریب K 20 هزار تومانی به 17 هزار تومان تقلیل کرده است.

معاون آموزشی و پژوهشگاه ابن سینا خاطرنشان کرد: به رغم افزایش خدمات پزشکی و واقعی شدن تعرفه ها،نمی دانیم با کدام کارشناسی خدمات آزمایشگاهی با این وضعیت نا به سامان کاهش هم یافته است؟ بنابراین خیلی مایل هستیم که پاسخ این سوال ساده را از یک مقام مسئول بگیریم که چه کسی کارشناسی این کار را انجام داده و استدلال کاهش 20 هزارتومان به 17 هزار تومان در ضریب K چیست؟

نابرابری در تعرفه ها و آسیب های جدی به پوشش فیزیکی آزمایشگاه ها

وی همچنین افزود: متأسفانه همین الان در مناطق محروم و مناطق دور از مراکز استان ها با کمبود آزمایشگاه ها مواجه هستیم.حال آنکه خوشبختانه همکاران فهیم آزمایشگاهی کشور با توجه به نیاز و پراکندگی آزمایشگاه ها در کشور سعی کرده اند این گستره را پوشش دهند. اما کماکان در راستای توسعه آزمایشگاه های کشور دچار مشکلاتی هستیم. ضمن این که نابرابری در تعرفه ها آسیب جدی را به پوشش فیزیکی آزمایشگاه های کشور وارد خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: