کد خبر: ۷۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
وزیر بهداشت اعلام کرد
شفاآنلاین:جامعه >سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای ایران با بکارگیری فناوری های نوین مانند پروتون تراپی در بوستان ولایت احداث می شود.
به گزارش شفا آنلاین : سیدحسن هاشمی افزود: این بیمارستان هسته ای حداقل هزار تخت خواب خواهد داشت و هدف اصلی از راه اندازی آن، افزایش خدمات مدرن برای درمان بیماریهای صعب العلاج است.
وی ادامه داد: درمان های جدیدی مانند پروتون تراپی، امروزه در بیمارستانهای پیشرفته دنیا وجود دارد که بخصوص بیماران صعب العلاج مانند مبتلایان به سرطان به آن نیاز دارند.
وزیر بهداشت گفت: بیمارستان هسته ای ایران متعلق به سازمان انرژی اتمی خواهد بود که با استانداردهای وزارت بهداشت، آخرین فناوری های نوین سلامت را برای افزایش خدمات درمانی و پیشگیرانه هسته ای به بیماران صعب العلاج سراسر کشور ارایه می کند.
هاشمی درباره آ خرین وضعیت ساخت بیمارستان هسته ای گفت: کلنگ احداث این بیمارستان به دست رییس سازمان انرژی اتمی زده شده و قرار است این بیمارستان با مشارکت شهرداری تهران و سازمان انرژی اتمی با سرعت معقولی به پایان برسد.

** اورژانس هسته ای در بوشهر
وی ادامه داد: یک بیمارستان دیگر نیز با همکاری سازمان انرژی اتمی در بوشهر ساخته می شود که یک بیمارستان عمومی است، اما اورژانس هسته ای با نیروی متخصص و تجهیزات تخصصی دارد که به همکاران این سازمان که در سایت بوشهر فعالیت می کنند، در صورت بروز مشکلات اورژانسی خدمات رسانی می کند.
وزیر بهداشت افزود: بیمارستان بوشهر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای تهران نیز متعلق به سازمان انرژی اتمی خواهد بود.
هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت علاقه مند است که سازمان های دیگر نیز بیایند و اداره بیمارستانهای دولتی را برعهده بگیرند تا وزارت بهداشت هر چه بیشتر از کار تصدی گری فاصله بگیرد و نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را ایفا کند و معتقدیم فقط از این طریق می توان رضایت مردم را افزایش داد و به ارتقای سلامت مردم کمک کرد.
وی در پاسخ به پرسش  درباره جایگاه بیمارستان هسته ای ایران در منطقه گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که همکاران سازمان انرژی اتمی چه بیمارستانی تحویل می دهند و آن وقت می توانیم در مورد جایگاه آن در مقایسه با سایر کشورها قضاوت کنیم.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: