کد خبر: ۷۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین پیش نویس بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خبر داد و گفت: این بسته ها به زودی با نظر دانشگاههای علوم پزشکی کشور نهایی و ابلاغ خواهند شد.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی معاون آ موزشی وزارت بهداشت در نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در تبریز برگزار شد، با اشاره به سیاست های دوازده گانه برنامه آموزش عالی حوزه سلامت و سایر برنامه هایی که اخیرا در حوزه معاونت آموزشی تدوین و تصویب شده، توسعه آموزش علوم پزشکی بر مبنای ظرفیت های بومی، ماموریت محور کردن دانشگاهها و تمرکززدایی فرایندهای آموزش را از جمله ظرفیت هایی برشمرد که تصویب سند آمایش سرزمینی برای حوزه سلامت فراهم نموده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط خاص کشور و اثر برخی بیماری ها بر نظام سلامت گفت: می بایست در تربیت نیروی انسانی بخش سلامت با رویکردی جامع به بار بیماری ها خصوصا بیماری های غیرواگیر توجه شود و این امر مستلزم همکاری بین بخشی در کشور می باشد.

لاریجانی با بیان اینکه 11 بسته تحول و نوآوری در حوزه معاونت آموزشی با بهره گیری از ترجمان اسناد بالادستی حوزه سلامت کشور تدوین شده، گفت: این بسته ها براساس مدلی روشن و در پنج بخش تدوین گردیده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با توجه به سیاست های دوازده گانه برنامه آموزش عالی سلامت تدوین شده و ارتباط روشنی بین بسته های تحول و نوآوری، سیاست های برنامه و سایر اسناد و تکالیف بالادستی نظام سلامت وجود دارد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: با طرح این بسته ها در همایش معاونین آموزشی دانشگاههای و اخذ نظرات دانشگاهها، امیدواریم با تدوین برنامه ای روشن و مبتنی بر شرایط کلی کشور زمینه تحقق این بسته ها و ارتقاء آموزش علوم پزشکی فراهم آید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: