کد خبر: ۷۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
وزیر بهداشت خبرداد؛
شفاآنلاین:سلامت>درمان>وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عملکرد شورایعالی سلامت و امنیت غذایی در دوره دولت قبل اظهارداشت: اکثر مصوبات این شورا اجرا نشد و من جز بحث قند، کشمش و خرما واقعا چیزی در خصوص اجرایی شدن آن ندیدم.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر حسن هاشمی اظهارداشت: البته مصوباتی وجود داشته است اما شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن آن، این بوده است که رییس جمهور وقت در جلسات شورایعالی امنیت و سلامت غذا، فرصت شرکت و حضور نداشتند.
 در سال 84 موضوع حذف قند در ادارات دولتی و جایگزین کشمش و خرما در شورای یاد شده به تصویب رسید که به گفته برخی کارشناسان، حذف قند و جایگزینی خرما و کشمش ، بدون کارشناسی ، تصویب شد که البته این موضوع نیز اجرایی نشد.

** در مرحله تدوین تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی
وزیربهداشت در عین حال به سندی که با حضور رییس سازمان بهداشت جهانی - مارگارت چان - ، اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهور و 9 وزیر دولت تنظیم و مصوب شد، اشاره کرد که در زمان حاضر کمتر از یک ماه از عمر آن می گذرد.
هاشمی افزود : ما ، الان در مرحله تدوین تفاهم نامه ها و قرارداد هایی با دستگاه های اجرایی هستیم که هرکدام از این دستگاه ها بعد از تصویب در شورایعالی سلامت و امنیت غذا به ریاست رییس جمهور به انجام اقداماتی در رابطه با امنیت غذا موظف می شوند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که تا یکی دو ماه دیگر جلسه شورایعالی سلامت و امنیت غذا به ریاست رییس جمهور برگزار شود.
هاشمی افزود: این سند در حوزه هایی همچون صنعت و کشاورزی، راه و شهر سازی، محیط زیست ، وزارت نیرو، ورزش و جوانان به دستگاه ها، وظایفی محول می کند که امیدواریم اجرایی شود و ما هم بتوانیم نظارت کنیم.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده در جهاد کشاورزی برای بحث تغذیه نیز اظهارداشت: عمدتا در حوزه جهاد کشاورزی اقدامات خیلی خوبی انجام شده است اما کافی نیست ؛ ضمن اینکه حتما با برداشته شدن تحریم ها، تحولی در بخش مربوط به جهاد کشاورزی صورت می گیرد؛ چون در موضوع بذر ، نهاده ها و به ویژه سموم، محدویت هایی در قالب تحریم ها وجود داشته است که اگر این تحریم ها رفع شوند در حوزه تغذیه ، اثرات مثبتی خواهیم داشت.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: