کد خبر: ۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: پایتخت به دستگاه هشدار سریع زلزله مجهز می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، وقتی یک حادثه مانند زلزله وسیله پیش می‌آید ثانیه ثانیه‌ها برای مقابله با بحران‌هایی مثل آتش سوزی حیاتی است و به تازگی پایتخت مجهز به دستگاهی برای هشدار سریع زلزله شده است، چند ثانیه قبل وقوع زلزله را اعلام می‌کنند.

تقی زاده قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حوادث زمان وقوع زلزله اظهار داشت: زمانی که موج زلزله اتفاق می‌افتد، تا رسیدن موج به سطح زمین 10 ثانیه فرصت انجام اقدامات موثر وجود دارد.

در این زمان گاز تهران به صورت اتوماتیک توسط شیرهای اضطراری قطع می‌شود و احتمال آتش سوزی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به چگونگی اطلاع مردم از وقوع زلزله گفت: باید سیستم‌های هشدار را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که بتوانند موجی که توسط دستگاه‌ها و هشدار زلزله را دریافت می‌شود به آتش‌های متصل شود و از این طریق به مردم اطلاع رسانی کند.

قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران با اشاره به مناطقی از تهران که دستگاه هشدار زلزله در آن‌جا نصب شده است، افزود: در 5 سال آینده در مناطق رودهن و بومهن و لا به 50 ایستگاه لرزه نگاری نیاز است.

تقی زاده علت ترخیص نشدن 50 عدد دستگاه شتاب نگار را در گمرک این گونه بیان داشت: ترخیص کالا از گمرک از وظایف شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران نیست و این موضوع باید از طریق سازمان مدیریت بحران پیگیری شود.

سعیدی معاون مدیریت بحران کشور در خصوص علت ترخیص نشدن دستگاه شتاب نگاری را از گمرک گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم و شما باید این موضوع را از طریق موسسه ژئوفیزیک پیگیری کنید.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران اصلی ترین ارگان در زمان وقوع حوادث است و این سازمان باید در انجام وظایف خود به گونه‌‌ای عمل کند که در زمان حوادث از بروز فاجعه جلوگیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: