کد خبر: ۷۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از وساطت وزرای بهداشت و اقتصاد در ماجرای قرارداد بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر علی رضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری که در آستانه روز پزشک (اول شهریور) برگزار شد، به وضعیت ویزیت پزشکان در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه ویزیت ایرانی در هیچ جای دنیا تجویز نمی شود و یک مدل منسوخ شده است.

وی با اعلام اینکه ویزیت در دنیا طبقه بندی شده است، گفت: ساده ترین نوع ویزیت دارای مراتب ۹ گانه است که در ایران اعمال نمی شود.

زالی با اشاره به آماده نبودن زیرساخت های لازم برای تغییر در نوع ویزیت پزشکان در کشور، تاکید کرد: بیمه ها نیز توان اصلاح این بخش از نظام سلامت را ندارند. اما، آنچه مسلم است اینکه شورای عالی بیمه را مجاب ساخته ایم که برای سال آینده نسبت به تغییر روند ویزیت پزشکان، اصلاحاتی انجام دهد.

وی با بیان این مطلب که اگر روش ویزیت در جامعه اصلاح نشود به جامعه پزشکی ظلم شده است، اظهارداشت: شورای عالی بیمه قول اخلاقی داده که این موضوع را برای سال ۹۵ مورد توجه قرار دهد.

زالی همچنین از تصویب نشدن رشد تعرفه های پزشکان عمومی در هیئت دولت انتقال کرد و افزود: با توجه به اینکه پزشکان عمومی آسیب پذیرترین قشر جامعه پزشکی هستند، انتظار می رفت که رشد تعرفه های پزشکان عمومی به تصویب برسد ولی متاسفانه شاهد کاهش نرخ ویزیت پزشکان عمومی بودیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه با عنوان این مطلب که برای اولین بار به سمت تعرفه های ترجیحی رفتیم که بتوانیم از این طریق تغییراتی در بهبود وضعیت پزشکان عمومی انجام دهیم، گفت: متاسفانه این نوع تعرفه ها نیز در هیئت وزیران به تصویب نرسید و همچنان شاهد تصویب تعرفه های یکسان بودیم.

وی با اشاره به پیشنهادات سازمان نظام پزشکی برای اصلاح ویزیت پزشکان عمومی، افزود: پیشنهاد ما این است که در مناطق نابرخوردار کشور، ویزیت ترجیحی برای پزشکان عمومی اعمال شود که البته بیشترین سهم این ویزیت را بیمه ها بدهند تا مردم مناطق محروم، دچار مشکل برای پرداخت حق ویزیت نشوند.

زالی ادامه داد: قطعا با افزایش حق ویزیت پزشک عمومی، نظام ارجاع در بین مردم نهادینه سازی می شود و این به نفع مردم و نظام سلامت است.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاد ما به بیمه ها این است که مبنای محاسبه ویزیت، تعرفه بخش خصوصی باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه به موضوع مطالبات بیمارستان های خصوصی از بیمه های تکمیلی اشاره کرد و افزود: بیمارستان های خصوصی به ویژه در تهران، چندین ماه معوقه از بیمه های تکمیلی دارند و از همین رو می خواستند که از اول تیر ماه امسال با بیمه های تکمیلی قرارداد نبندند. اما با وساطت وزیر بهداشت و شخص آقای طیب نیا وزیر اقتصاد، قرار شد این همکاری ادامه داشته باشد به شرطی که دیون بیمارستان های خصوصی هرچه زودتر پرداخت شود.

زالی با عنوان این مطلب که ۸۰ درصد مراجعات بستری به بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی انجام می شود، گفت: اگر بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی قرارداد نبندند، مردم دچار مشکل می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: