کد خبر: ۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>ميوه‌ها مفيدترين و طبيعي‌ترين منابع تغذيه انسان هستند، از اين‌رو گنجاندن آنها در سبد غذايي روزانه خانواده از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. محققان معتقدند هنگام مصرف ميوه‌ يا تهيه سالاد بايد دقت كرد تا از ميوه‌هاي هم‌گروه استفاده شود.
خرما
خرما به جهت داشتن منيزيم، فسفر، كلسيم و آهن از جمله ارزشمندترين ميوه‌ها محسوب مي‌شود. اين ميوه به دليل داشتن مقدار قابل توجهي منيزيم مانع از بروز انواع سرطان‌ها مي‌شود. علاوه بر اين، مصرف به اندازه خرما موجب تقويت شنوايي و بينايي شده و دردهاي كمر، مفاصل و سياتيك را تسكين مي‌بخشد. 
 
 
سيب
براي درمان اضافه وزن، مصرف سيب را با پوست ميل كنيد. مصرف سيب با پوست يكي از شيوه‌هاي مبارزه با چاقي و درمان آن است كه متخصصان تغذيه به آن بارها اشاره كرده‌اند. مصرف سيب به همراه پوست آن موجب مي‌شود تا قند خون براي مدتي بالا بماند. در نتيجه مصرف‌كننده احساس سيري بيشتري مي‌كند و غذاي كمتري مي‌خورد. 
 
 
زردآلو
براي بر طرف كردن بي‌خوابي و خستگي مفرط زردآلوي رسيده مفيد است. مصرف زردآلوي رسيده براي داشتن ويتامين‌هاي گروه B به درمان بي‌خوابي، خستگي، گيجي و ناراحتي‌هاي عصبي و روحي كمك مي‌كند. درضمن بايد توجه داشت مصرف بي‌رويه اين ميوه موجب بروز اختلال در هضم مواد غذايي و اسهال مي‌شود. 
 
 
موز
نتايج پژوهش‌هاي اخير دانشمندان نشان مي‌دهد مصرف روزانه يك عدد موز تاثير بسيار زيادي بر حفظ آرامش، كاهش افسردگي، اضطراب و استرس دارد. اين ميوه به دليل داشتن منابع تريپتوفان موجب افزايش سروتونين در بدن مي‌شود. افزايش سروتونين در بدن نيز با افزايش آرامش و از بين رفتن افسردگي همراه است. 
 
 
پسته
پسته و ساير مغزها و دانه‌ها منابع خوبي از چربي‌هاي سالم هستند. خوردن روزانه يك مشت پسته، گردو و بادام ممكن است به كاهش كلسترول، التهاب عروق قلب و احتمال بروز ديابت كمك و از شما در برابر اثر استرس محافظت كند. 
 
هلو
تهيه ماسك زيبايي از هلو از جمله فوايد اين ميوه تابستاني است. قرار دادن رنده شده ميوه هلو روي پوست صورت به مدت ۲۰ دقيقه، به جوانسازي و نشاط پوست كمك مي‌كند. 
 
 
خربزه
افرادي كه مبتلا به سنگ كليه يا 
سنگ مثانه هستند با مصرف خربزه مي‌توانند به درمان بيماري خود كمك كنند. اين ميوه به جهت خاصيت ادرارآورش به درمان اين بيماري و دفع سنگ‌هاي كوچك كمك مي‌كند. مصرف تخم‌هاي بوداده اين ميوه نيز ادرار‌آور بوده و به دفع سنگ‌هاي كليه و مثانه مي‌انجامد. 
 
 
گيلاس
 بدانيد كه گواتر مزمن با خوردن گيلاس تا حد زيادي كنترل مي‌شود و همچنين مانند يك عامل تخليه و زهكشي در مجاري ادرار و لوله‌هاي هاضمه كار مي‌كند و سنگ‏‌ها را از بين مي‌برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلايان به ديابت و ورم مفاصل توصيه مي‌شود زيرا ميوه‏‌اي است كه نشاسته كمي دارد و قند آن براي افراد ديابتي زيان بار نيست. 
 
 
انجير
انجير انواع و رنگ‌هاي مختلفي دارد كه همه آنها در داشتن ويتامين‌هاي A، B، C و آهن با يكديگر برابرند. بر اساس تحقيقات به دست آمده، مصرف اين ميوه به صورت خام و خشك موجب از بين بردن بوي بد دهان و برخي از بيماري‌هاي دهان مي‌شود. خوردن انجير تازه از طرفي موجب كاهش حرارت بدن و رفع تشنگي مي‌شود. 
 
انگور
افرادي كه قصد دارند وزن خود را افزايش دهند مي‌توانند با نوشيدن دو ليوان آب انگور به همراه دو وعده غذايي ظهر و شب به اين هدف نزديك شوند. اگر اين ميوه همزمان با وعده غذايي مصرف شود موجب افزايش وزن شده و اگر در فواصل وعده‌هاي غذايي به تنهايي مصرف شود، سبب كاهش وزن مي‌شود. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: