کد خبر: ۷۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>تغذیه> سازمان غذا و دارو اسامی برخی واحدهای تولیدی تنقلات ترش اعم از انواع لواشک و زغال اخته را که بدلیل جعل و یا عدم دارا بودن اسناد بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده‌اند را اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین،و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه آمده است: واحدهاي توليدي مواد غذايي كه نام‌شان در ذيل مي‌آيد به علت جعل و یا عدم دارا بودن اسناد بهداشتي اداره كل فراورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو غيرمجاز شناخته مي‌شوند.

پیرو این اطلاعیه انواع میوه های فراوری شده لواشک با نام تجاری کاوشکران شکوه سبز، لواشک میوه ای با نام تجاری دادلی، لواشک زرد آلو و آلبالوی شرکت شهد دانه خوی با نام تجاری ترش آلان و لواشک رولی با نام تجاری ترشان، غير مجاز و تقلبي هستند.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني سازمان غذا و دارو، همچنين آلوچه و برگه تولیدی شرکت زرین ترش با نام تجاری زرین ترش، لواشک با نامهای تجاری ملیس، چلچله، باغشان امید، گل بین ، سانا، پاک گل و پایلا، لواشک نی دار با نام تجاری پرهام، آلوچه تولیدی ملک زاده با نام تجاری دلتا، آلوچه فراوری شده با نام های تجاری ارغوان و تک ستاره و لواشک لوله ای با نام تجاری ستاره ماهان را محصولات تقلبي و غيرمجاز معرفی کرد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با نام بردن از زغال اخته صنایع غذای هانی ترش با نام تجاری هانی ترش، آلوچه و زغال اخته با نام تجاری الوسان به عنوان ديگر محصولات غيرمجاز، از كساني كه محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده مي‌كنند خواست روابط عمومي سازمان غذا و دارو، معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور يا نيروي انتظامي را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوري آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دريافت اطلاعات در خصوص مراکز عرضه فراورده‌هاي غير‌مجاز است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: