کد خبر: ۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
وزیر بهداشت عنوان کرد:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اختصاص یک درصد درآمد دانشگاههای علوم پزشکی به ورزش دانشجویان تأکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین : سیدحسن هاشمی امروز(شنبه) در پیامی به مناسبت برگزاری دوازدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: حرکت کشور عزیزمان ایران در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر است. برای ایجاد و استمرار چنین حرکتی، سلامت در ابعاد مختلف، نخستین مولفه است و سلامت جسم زیربنای سایر ابعاد است.
«در این مسیر، بهره گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیا باری در پی دارد و خسارات جبران ناپذیری بر جا خواهد گذاشت.»
وزیر بهداشت افزود: شایسته است همزمان با تلاش و کوشش دانشجویان علوم پزشکی در فراگیری دانش و کسب تجربه های حرفه ای، مسئولان دانشگاه ها در راستای ترویج و توسعه ورزش دانشجویان نیز بیش از پیش بکوشند و با مدیریت بهینه منابع مالی و بهره گیری از فرصت استثنایی، امکان هزینه یک درصد از درآمدهای دانشگاه در امر ورزش، زمینه لازم و امکانات کافی را برای فعالیت های متنوع ورزشی دانشجویان علاقه مند فراهم آورند.
هاشمی در این پیام اعلام کرد: اینک که به یمن حضور فعال و با نشاط دانشجویان علوم پزشکی در عرصه ورزش، دوازدهمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده است، ضمن ابراز خرسندی از استمرار این حرکت، بر ادامه آن در گستره ای وسیع تر تاکید می کنم و برای شما فرزندان عزیزم که آینده سازان عرصه خدمات بهداشتی ـ درمانی به ملت شریف ایران هستید، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون می کنم و خود را در شادی و پیروزی های شما در عرصه های گوناگون سهیم می دانم.
دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 24 تا 30 مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: