کد خبر: ۷۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
محققان اروپایی بیان کردند:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>یک رسانه آمریکایی گزارش داد: نتیجه مطالعات محققان نشان می دهد، اعتقادات دینی و شرکت در مراسم مذهبی، بیش از هر فعالیت دیگری باعث شادی و آرامش روانی در انسان ها می شود.
به گزارش شفا آنلاین : مطالعات گروهی از محققان دانشگاه اقتصاد لندن و دانشگاه پزشکی ارازماس، بعنوان بزرگترین و شاخص ترین دانشگاه پزشکی در اروپا بر نمونه مطالعاتی شامل بیش از 9 هزار میانسال، نشان می دهد اعتقادات مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی در عبادتگاه ها بیش از هر فعالیت دیگری موجب آرامش روانی و شادی مردم می گردد.
نتیجه این تحقیقات نشان می دهد، رفتن به اماکن مذهبی اعم از مساجد ، کنیسه ، و کلیسا به عنوان تنها فعالیت این نمونه مطالعاتی، بیشترین و بارزترین تاثیرات را بر آرامش و شادی بر مردم را داشته است.
طبق این تحقیقات رفتن به عبادتگاه های مذهبی و حضور در مراسم دینی، حتی بیش از ورزش و فعالیت های داوطلبانه در امور انسان دوستانه که پیش از این استنباط می شد بیشترین نقش را در شادی و آرامش روانی انسان ها داشته باشد، موجب پیدایش آرامش و نشاط است.
دکتر مانی آلوارز میهمان این برنامه اذعان داشت، من به عنوان فردی مذهبی معتقدم، مشکلات این زمانه باعث شده نا آرامی های روحی و بیماری های روانی دامنگیر تمام انسان های این عصر باشد.
وی تصریح کرد شرکت در مراسم مذهبی، باعث تعادل جسم و روان می گردد و رویکرد دینی و باورهای مختلف، بعنوان کار آمدترین و همچنین ارزان ترین روش روان درمانی می تواند در درمان این مشکلات کارساز باشد و من همواره این راهکار را در کنار مراحل درمان به بیماران خود پیشنهاد می کنم.
وی اضافه کرد، شواهد نشان می دهد، تاثیرات عبادت باعث متناسب شدن فشار خون می شود و این آرامش جسمی و روحی حاصل از عبادت ، همچون از طریق انجام دادن ورزش به نوعی حاصل می شود ولی تاثیر پر رنگ تر در فعالیت های مذهبی، دور شدن ترس از ذهن انسان ها و امید به آینده می باشد .
به گفته این رسانه ، نتیجه تحقیقات انجام شده نشان داده است، شرکت در فعالیت های سیاسی و حزبی، در دراز مدت به عنوان بیشترین عامل در کم شدن شادی در انسان ها شناخته شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: